נתניהו במפגש עם הכתבים הזרים
נתניהו במפגש עם הכתבים הזריםצילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הערב (רביעי) באירוע הרמת כוסית לכבוד השנה החדשה עם נציגי התקשורת הזרה בישראל.

נתניהו נשאל על הקווים האדומים של ישראל בכל הקשור לאיראן, וענה "הקו האדום שלנו הוא ההישרדות שלנו. אנו עושים את מה שנדרש כדי להגן על מדינת ישראל מפני המשטר האיראני שקורא בפתיחות להשמדתה של המדינה היהודית", ענה.

הוא הוסיף, "אני לא שולל שום פעולה שנידרש לה כדי להגן על עצמנו. כרגע, הצבא שלנו הוא הצבא היחיד בעולם שפועל ישירות מול כוחות איראניים. אנחנו עושים את זה בסוריה והודפים אותם. הם רוצים להביא את הצבא האיראני לכאן, במרחק 15,000 מאיראן, אל הגבול שלנו, להכניס טילים שיכולים להגיע לטווח של בין 400 ל-700 ק"מ, שמכסים את כל ישראל, ולהכניס 80,000 לוחמי מליציה שיעים במטרה מוצהרת להשמיד אותנו".

"המדיניות שלי היא לעצור אותם. אנחנו בולמים דברים רעים כשהם עדיין קטנים. אנחנו מתמודדים עם איראן ראש בראש בסוריה, ואם ניאלץ, נעשה כל דבר שיידרש כדי להגן על עצמנו, כפי שגם אתם הייתם עושים", דברי ראש הממשלה.

הוא נשאל גם על החקירות בעניינו והאם שיקול פוליטי יכול להשפיע על הקדמת הבחירות. "אני מאמין שלא יצא מזה שום דבר מכיוון שאין בזה שום דבר. זה לא משפיע עליי או על התמיכה בי, משום שאנשים מאמינים במה שאמרתי עכשיו והם מאמינים שאנחנו עושים את הדברים הנכונים עבור המדינה מבחינה כלכלית, צבאית ודיפלומטית", אמר נתניהו.

הוא הוסיף, "אפשר לראות את הכבישים שנבנים, השגשוג בבנייה, וזה בלב לבו של המזרח התיכון שהוא האיזור הנפיץ ביותר בעולם מנקודת מבט פוליטית וביטחונית. ישראל היא אי של קידמה. אין זה אומר שאין לנו אתגרים, יש לנו ועכשיו גם דיברנו עליהם. הציבור יודע להעריך את זה. אני מאמין שלא יצא מזה שום דבר ושהציבור הישראלי יביע את זה".