המודעות נגד אבו מאזן
המודעות נגד אבו מאזןצילום: דרך חיים

הוועד הפועל של אש"ף התכנס היום (חמישי) לדיון בהתפתחויות האחרונות באיו"ש על רקע פיגועי הטרור שבוצעו בימים האחרונים.

על פי הודעת הוועד הפועל, הדיון עסק "בעיקר בפשעים הישראליים המתמשכים, ובכלל זה ההוצאות להורג בשטח, הפלישות החוזרות ונישנות לערים הפלסטיניות, הפריצות (לבתים), המעצרים, הטלת הטרור על האזרחים חסרי הישע והעונשים הקיבוציים".

בישיבה הוצגה סקירה אודות "ההסתה נגד הנשיא מחמוד עבאס (אבו מאזן) המובלת ע"י ארגוני טרור יהודיים הזוכים להגנה ולתמיכה של הממשלה והצבא של הכיבוש הישראלי".

סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וופא" דיווחה, כי הוועד הפועל של אש"ף הטיל על ממשלת ישראל את האחריות המלאה ל"קריאות של ארגוני טרור יהודיים לרצוח את הנשיא מחמוד עבאס, בהדגישה כי איום זה והסלמה זו הם קריאה לרצוח כל פלסטיני ומהלך שמוביל לחיסול הבעיה הפלסטינית".

הוועד הפועל של אש"ף ציין, כי "הקבוצות הקיצוניות מקבלות הגנה ותמיכה מממשלת נתניהו הימנית הפשיסטית" וגינה את "פשעי המלחמה שמבצעת ישראל נגד בני העם הפלסטיני חסר הישע, והאחרונים שבהם ההוצאה להורג בדם קר של שלושה אזרחים בגדה המערבית ובירושלים".

יש לציין, שמדובר בחיסול של מחבלים פלסטינים שביצעו פיגועי טרור נגד יהודים. סלאח ברגותי ביצע פיגוע ירי בו נפצעו שבעה ותינוק שיולד ומת לאחר מספר ימים. אשרף נעאלווה רצח שני ישראלים בפיגוע בברקן

אש"ף קרא לציבור הפלסטיני להמשיך בפעולות המחאה ההמוניות בכל האדמות ה''פלסטיניות'', וחזר על דרישתו להגנה בינלאומית ''לעם הפלסטיני'' ותמיכתו בחרם הכולל נגד ישראל (BDS).

נציין כי המודעות הקוראות לחיסולו של אבו מאזן נתלו ביהודה ושומרון על ידי תנועת דרך חיים. "כולם שיבחו את הפעולות שבסופן חוסלו המחבל מברקן ואחד המחבלים מהפיגוע בעפרה אבל חשוב לזכור שהמנוע האמיתי לטרור ברחוב הערבי אלו ראשי אש"ף - אבו מאזן והכנופייה שלו", מסביר אורי קירשנבום מהנהלת התנועה.

"לצערנו ממשלות ישראל במשך שנים שבויות בקונספציית אוסלו שרואה את רבי המרצחים מרמאללה כפרטנרים לגיטימיים איתם משתפים פעולה. הגיע הזמן להחזיר את ההיגיון לסדר היום ולהסתכל על הרוצחים שלנו ושולחיהם מבעד לכוונת", הוסיף.