זירת הפיגוע בגבעת אסף
זירת הפיגוע בגבעת אסףצילום: דוד מיכאל כהן/TPS

ראשית ברצוני לשלוח תנחומים לעמיחי ולשירה ולמשפחות הנרצחים ואני מאחל החלמה מהירה לכל הפצועים מהפיגועים הקשים שחווינו לאחרונה ביו"ש.

לצערי, רק לפני כחודשיים כתבתי כאן מעל במה זו כי אנו חייבים לשנות את התפיסה המבצעית ביו"ש והנה שוב לצערי אנו חווים את התגברות הטרור שמעז להרים את ראשו.

אני חושב שבחודשיים האחרונים, נוכח האירועים בצפון, בדרום וביחד עם רצף פיגועים קשים בהם המחבלים מצליחים להימלט מזירות הפיגועים מבלי להיתפ,ס איבדנו כמעט את אפקט ההרתעה. מחבל שאינו נתפס יוצר אצל היריב תחושת הצלחה ותחושת גאווה ומייצר מחבלים בפוטנציאל שרוצים להידמות ולחקות את פעולתו.

מצב זה אינו מתקבל על הדעת, מחבל שמבצע פיגוע דינו חייב להיות מיתה.

הפעם אעסוק במיקרו ובמתן המלצות להתנהגות ביטחונית מונעת ועל ידי כך נאפשר לצה"ל להיות בעומק השטח בערים הערביות ובכפרים ולבצע פעילות התקפית. ככל שצה"ל יהיה עסוק בהתקפה על יעדי מחבלים אנו נזכה להשקט ובטח.

אני סמוך ובטוח כי ככל שנפעיל סנקציות קשות כנגד משפחות מחבלים בהריסת בתים, בהחמרת תנאי האסירים וכו' רק כך נייצר השקט ובטח לתושבינו. ברעיונות ובפתרונות האלו עוסקים ראשי המועצות ואנו מחזקים את ידיהם בכך.

כיצד אנו התושבים יכולים לסייע לכוחות הביטחון:

1. טרמפיאדות – עמדו מאחרי עמודי המיגון וגלו עירנות לכל רכב שנכנס למפרץ הטראמפיאדה. היו דרוכים וערניים לסביבתכם. זכרו סימן חשוד מובהק - רכב שבו 3 אנשים, חלון נפתח תוך כדי האטה למפרץ הטראמפיאדה.

2. יש לוודא שקרוב משפחה או מכר יודע על יציאתך לדרך ועל היעד אליו אתה מתכוון להגיע.

3. יש להעדיף המתנה להסעה בתוך שטח של יישוב על המתנה בתחנת הסעה מחוץ ליישוב.

4. מוקד 1208 – שמרו את מס' הפלאפון של המוקדים האזוריים בפלאפון שלכם ושל ילדכם.

5. התנדבו למחלקות הביטחון – שוחחו עם הרבש"צים של היישוב, בימים אלו בהם המציאות הביטחונית מורכבת הם ישמחו לסיוע בעוד הקמת עמדה / תצפית סיור / הרחבת כיתת הכוננת וכד'.

בברכת "אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר"

מיכאל שרון,
קב"ט המועצה המקומית קדומים