בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

לוועדת שרים לחקיקה תעלה מחר (ראשון) הצעת חוק 'גירוש משפחות מפגעים בתוך יהודה ושומרון' של השר נפתלי בנט וח"כ מוטי יוגב.

בסוף השבוע פורסם סקר בעיתון 'בשבע' לפיו 86% מהישראלים תומכים בגירוש משפחות מחבלים, כאשר רק 7% מתנגדים לו. כמו כן, 74% מהנשאלים השיבו כי ישראל פועלת בעוצמה רכה מדי מול הטרור.

בעקבות כך, פרסם ח"כ מוטי יוגב קריאה בעמוד הפייסבוק שלו לחברי ועדת השרים לענייני חקיקה לאשר את החוק: "רוב מוחלט של הציבור הישראלי תומך בהצעת החוק של הבית היהודי לגירוש משפחות מחבלים. אני קורא לחברי ועדת השרים לענייני חקיקה, למען הגברת ההרתעה ומניעת פיגועים, אשרו את החוק כבר מחר".

כזכור, לפי הצעת החוק, יוכל אלוף פיקוד המרכז לגרש משפחת מחבלים שפגע או ניסה לפגוע תוך 7 ימים ממועד הפיגוע, מאזור מגוריהם לאזור אחר ביהודה ושומרון, זאת במטרה להביא להגברת ההרתעה.

הצעת החוק הייתה אמורה לעלות להצבעה לפני כחודש וחצי, אולם נדחתה לבקשת ראש הממשלה בטענה כי יקדם שורת מהלכי הרתעה כנגד הטרור הפלסטיני בקבינט. משהדברים לא קודמו, החליט השר בנט כי החוק יעלה ביום ראשון הקרוב להצבעה. עם זאת, ראש הממשלה ושר הביטחון יוכל להטיל עליו וטו.

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי "ההרתעה היא אבן יסוד בביטחון ישראל כדרך להצלת חיים ושמירה על החוק והסדר. הצעד המתבקש בהצעת חוק זו הוכח כמרתיע, מצמצם את הפיגועים הבאים ובכך מציל חיים".

יוגב הוסיף: "ממשלת ישראל צריכה להחליט: האם היא רוצה להרתיע את הטרור, או להמשיך להיות מורתעת מבג"ץ? במהלך כל היום עוסקת הממשלה מוועדת השרים לחקיקה ועד הקבינט, בחוק שיזמנו יחד עם השר נפתלי בנט, לגרש משפחות מחבלים רוצחים, מאזור מגוריהם ביהודה ושומרון לאזור אחר. אני קורא לשרי הקבינט לאשר את הצעת החוק. כך בונים הרתעה, מצילים חיים ומחזקים את ביטחון ישראל".

השר בנט כתב הערב "המחבלים הפסיקו לפחד, וכשהם לא מפחדים מאיתנו הם רוצחים. לכן מחר נביא את החוק לגירוש משפחות מחבלים להצבעה בוועדת השרים לחקיקה.

‏אני מצפה לגיבוי מלא של ראש הממשלה ושרי הממשלה לחוק זה. הגיע הזמן לגרש מחבלים ולהרוס את בתיהם".