ווילבקין הערב מול אוחיון
ווילבקין הערב מול אוחיוןצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

אין כמו בבית. מכבי ת"א היא קבוצת הבית הטובה ביותר בליגת ווינר סל, כשניצחה את כל חמשת משחקי הבית שלה ועם הפרש סלים גבוה במיוחד.

הערב (מוצאי שבת) אירחו הצהובים מת"א את היריבה המושבעת, הפועל ירושלים למשחק הקלאסיקו של הכדורסל הישראלי הראשון לעונת 2018/19, וגם ממנו יצאו כשידם על העליונה עם ניצחון בתוצאה 78:91.

כל שלושת המפגשים האחרונים בין שתי הקבוצות הבכירות של הכדורסל הישראלי, בהיכל מנורה שבתל אביב, היו דרמטיים והוכרעו בשניות הסיום, ושתי הקבוצות הגיעו הערב לאחר הפסדים כואבים בזירה האירופית במהלך השבוע האחרון.

בעוד הירושלמים הפסידו בביתם לא.א.ק אתונה היוונית במשחק בו יכלו לעלות לראשות הבית, המכבים מת"א איבדו את המשחק מול באסקוניה אחרי שלפני כן רשמו גם הפסד דרמטי בליגה לעירוני נס ציונה. הערב המשחק מבחינתם היה להיות או לחדול, כזה שיכול לסמן לאן תלך העונה שלהם, על אף שיש עוד הרבה זמן לזו.

בשל כך, המשחק הערב בין השתיים נפתח בשליטה צהובה כשאלה דרסו את האדומים מהבירה בדרך ליתרון דו-ספרתי, ולהפסקת המחצית ירדו שתי הקבוצות כשלוח התוצאות הראה 39:50 לזכות התל אביבים.

הירושלמים הצליחו למזער נזקים בזכות רבע שלישי יוצא מן הכלל ואף צימקו את התוצאה למספר נקודות בודדות, אך בערב קליעה חלש במיוחד של שני שחקניהם הבולטים העונה - פלדין ותומאס, ובלעדיהם מול העומק והיכולת של התל אביבים, זה היה קשה עד בלתי אפשרי.

התל אביבים ממשיכים להראות גרף שיפור ניכר תחת מאמנם היווני, בייחוד בכל הקשור להגנה ולהתקפות המהירות ורושמים ניצחון חשוב על היריבה המרה מהבירה בקלאסיקו הראשון של העונה, עם 78:91. התל אביבים שומרים על מאזן מושלם בבית בליגה, ומתאוששים ראשון מההפסד הכואב באירופה.