ד"ר ברק
ד"ר ברקצילום: יח"צ

ישנם טיפולים רבים המסוגלים לעזור לכם בטיפוח העור והפנים, טיפולים אלה בדרך כלל יעשו ללא כל צורך בניתוח או בזמן החלמה ואינם כרוכים בכאבים. לאחר שנים, כשהעור מתבגר הוא מדולדל ולא מתוח, אך באפשרותכם לשנות מצב זה באמצעות קונטורינג- פיסול פנים אשר יקנה לכם מראה צעיר, רענן ומתוח יותר על ידי טיפולים שונים.

מהם הטיפולים הכרוכים בקונטורינג- פיסול פנים?

ישנם טיפולים שונים לאזורים שונים בפנים אדר יפסלו את פניכם ויעניקו להן את המראה הרצוי. כעת נעמוד על מספר טיפולים:

עיבוי שפתיים- השפתיים לוקחות חלק משמעותי במראה הפנים שלכם, לכן חשוב מאד להדגיש אותן בקונטורינג. ניתן לעבות את השפתיים בדרכים שונות כגון: בוטוקס, הזרקת חומצה היאלרונית, איפור קבוע ועוד. מילוי שקעים מתחת לעיניים- תופעה זו מוכרת בקרב נשים רבות הסובלות משקעים וכהויות מתחת לעיניים, ניתן להזריק מילוי המייצר מראה מתוח ובהיר יותר. עיצוב סנטר- עיצוב הסנטר נעשה על ידי דקירת מחט המעוצבת בשיטה חדשנית הנקראת ״מחט קנולה״ על מנת למנוע שטפי דם, המחט עגולה וניתן לעצב את הסנטר באמצעותה, המטרה בטיפול זה היא להעלים שקעים בצידי הסנטר. מילוי לחיים והדגשתן- בטיפול זה מוסיפים נפח ומילוי לעצמות הלחיים ובכך משיגים באופן מיידי מראה מתוח וצעיר יותר משמעותית. גם טיפול זה נעשה באמצעות מחט קנולה. מילוי הלסת התחתונה- פעמים רבות שהעור נשמט בלסת התחתונה בצידי הפנים, על מנת ליצור מראה מתוח ולהבהיר את הקו המפקיד בין הלסת לצאוור, ניתן למלא את קו הלסת התחתונה, ליישר אותה וליצור הפרדה בין הלסת לצוואר ויחד עם זאת לקבל מראה עור מתוח הרבה יותר. גם טיפול זה נעשה באמצעות מחט קנולה.

כפי שהזכרנו מחט קנולה מיוצרת בשיטה חדשנית והיא מעוצבת בצורה עגולה, כך שהיא מונעת את הופעתם של שטפי דם באזורים המטופלים, נוסף לכך החורים הנוצרים מדקירת המחט באזורים המטופלים נסגרים מהר מאד כך שלא נשארים סימנים על הפנים.

תופעת האקנה ודרכי הטיפול בה

אקנה זוהי מחלת עור שיכולה להגיע לרמות חומרה גבוהות. תופעת האקנה נקראת גם פצעי בגרות יש לציין כי פצעים אלה יכולים להופיע גם בגילאים מוקדמים או מאוחרים יותר ולאו דווקא רק בגילאי הבגרות. תופעת האקנה עלולה להיות רצינית ולגרום לפניכם להתמלא בפצעים רבים לכן קיימת חשיבות רבה לשלב בו תתחילו לטפל באקנה. הבעיה הגדולה ביותר בתופעת האקנה אלה הצלקות שהיא משאירה אחריה לכן מומלץ ביותר לפנות לגורם מסייע על מנת להשתלט על תופעת האקנה ולהעלימה.

דרכי הטיפול השונות באקנה

חלה עליה דרסטית במודעות לנראות החיצונית בעידן הנוכחי, מודעות זו מובילה להבנה כי המראה החיצוני משפיע רבות על איך שהחברה תופסת אותנו. משום שתופעת האקנה מופיעה על עור הפנים בעיקר בתקופת ההתבגרות, הנושא הופך לרגיש הרבה יותר. ישנם טיפולים שונים באקנה, כעת נעמוד על חלקם:

א. ההיגיינה משמעותית הרבה מעבר למה שאתם חושבים- לרוב פצעי הבגרות נראים בהתחלה כפצעים רגילים, אך לאחר התפתחות קלה הם גדלים ומזדהמים מחיידקים ומהיגיינה לקויה באזור הפנים. חשוב לשים לב להיגיינת הידיים שלנו לפני שאני נוגעים בפנינו, כפות הידיים מכילות חיידקים רבים והן עלולות לזהם את פצעי האקנה ולהחמירם.

ב. פילינג קילוף העור- טיפול הפילינג גורם להתחדשות של העור. הטיפול נעשה על ידי יצירת כוויה שתגרום לעור הפנים להתקלף ולהתחדש.

ג. נטילת אנטיביוטיקה- ישנה אנטיביוטיקה ספציפית לטיפול באקנה בשם ״ראקוטן״ , הראקוטן מייבש את עור הפנים ומונע מפצעי אקנה להתפתח, לעיתים הראקוטן מייבש יותר מידי את עור הפנים, בעיקר באזור השפתיים, לעיתים אף יהיה קילוף משמעותי של השפתיים וזהו אחד החסרונות של טיפול זה, אך מטופל שבוחר להשתמש בראקוטן מודע לחסרון זה, נוסף לכל השימוש בראקוטן מונע מהמטופל להיחשף לשמש משום שהעור יבש ורגיש החשיפה לשמש מסוכנת, יש אנשים הטוענים כי כדורי הראקוטן גורמים פגיעה בכבד כמו כן המטופל יכול לסבול ממצבי רוח שונים ואף מדיכאונות. אמנם ראינו מספר לא קטן של חסרונות לראקוטן אך חשוב לציין שהוא מטפל בתופעת האקנה בצורה יעילה והתוצאות מדהימות. יש להקפיד על נטילת הכדורים באופן סדיר ומבוקר על מנת להגיע לתוצאות הרצויות.