"די להפקרה - רוצים הסדרה"

מאות תושבים מישובי יו"ש, תומכים מרחבי הארץ ושורה של ראשי רשויות מיהודה ושומרון, הגיעו הבוקר (ראשון) להפגין מול משרד ראש הממשלה בזמן ישיבת הממשלה השבועית.

התושבים מוחים נגד אוזלת היד בטיפול בטרור, ובמקביל דורשים לבצע צעדים מעשיים לחיזוק ההתיישבות ובהם הסדרת הישוב עפרה שבבנימין.

בשלטים המונפים בהפגנה נכתב בין היתר, "די להפקרה - רוצים הסדרה", "סיימנו לשתוק", "עפרה היא עובדה! תנו לנו תב"ע", ועוד.

ראשו מועצת שומרון יוסי דגן בהפגנה מול ישיבת הממשלה

ראש מועצת בית אל, שי אלון, אמר במהלך ההפגנה, "מדיניות הצירים הפתוחים נכשלה. כל המחבלים יצאו וחזרו לרמאללה. לא נזוז מפה עד שיחזירו את המחסומים".

ראש מועצה אזורית בנימין, ישראל גנץ, הזכיר, "בשבוע שעבר, נר אחרון של חנוכה הדלקנו נרות בצומת עפרה ועשר דקות אחר ההדלקה, צרור יריות גדע את השמחה. מאז נפגשנו עם ראש הממשלה, אלוף הפיקוד ודנו בטיפול הטרור אבל כנראה שהטיפול הפרטני לא מרתיע את הטרור. לחפש רוצחים זה לא מספיק וצריך לטפל במי ששולח אותו".

"אנחנו כאן כדי לדרוש שישובים לא יעמדו בסימן שאלה, הישוב עפרה שלא מוסדר 43 שנה אנחנו דורשים לשנות. כדי לטפל בטרור, אנחנו דורשים ממך, לצאת למבצע מגן ולרסק את תשתיות הטרור. להחזיר את המחסומים ותושבים שלנו יוכלו לנסוע בבטחה. את ההתיישבות אנחנו דורשים להסדיר לא בקוסמטיקה ולא בדיבורים, אלא במעשים", הוסיף.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ציין, "אנחנו לא רוצים להסתתר מאחורי בטונדות ודורשים להחזיר את המחסומים, דורשים מהממשלה להורות לצה"ל על פעולות תגמול כנגד מי שעומד מאחורי הטרור. אנחנו דורשים מהממשלה לצאת למבצע חומת מגן חדש ולהחזיר את הביטחון"

למקום הגיעו גם שורה של שרים בממשלה, בהם השר נפתלי בנט, השר אורי אריאל, השרה איילת שקד, השר יריב לוין, השר אופיר אקוניס, השר אלי כהן ומספר חברי כנסת.

השר זאב אלקין הזדהה עם דרישות המפגינים והוסיף, "נדרשים גם, ואני אומר את זה כבר תקופה ארוכה, צעדים נגד הרשות הפלסטינית ואבו מאזן".

"אבו מאזן הוא לא הפתרון כמו שחושבים גורמים מסוימים בצה"ל, הוא חלק מהבעיה, והתשלומים למחבלים שיושבים בבתי הכלא הם ההוכחה לזה", הוסיף.

השר אלקין הדגיש כי מעבר לטיפול בביטחון ולפעולה מול הרשות הפלסטינית, "בצד השני של המשוואה חייבים לפתח את ההתיישבות. להסדיר את ההתיישבות הקיימת, לקדם את חוק מרקם חיים שאני מקווה שיעלה היום לוועדת שרים לחקיקה ולהגביר את הבניה בכל יהודה ושומרון".

יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל אמר בהפגנה "אמרנו בחמישי ואני אומר גם היום - תנו לצה"ל לנצח! לצה"ל יש את היכולת להתמודד מול כל החזיתות ומול כל האתגרים".

"על מנת למנוע מהמרצחים תנועה חופשית יש להחזיר את המחסומים וסגירת הצירים לתנועת ערביי יו"ש. אבל אנו לא עוצרים כאן, היום נביא לוועדת שרים לחקיקה את חוק להסדרת ההתיישבות הצעירה. הגיעה העת להחלת הריבונות על יו"ש, להסדיר את הישובים הלא חוקים, להסדיר את התב"עות בישובים עופרה ועלי. יש לפעול להסדרה בלי לחכות לרצח הבא. שולח את תנחומיי למשפחות היקרות ורפואה שלמה לפצועים. בבניין הארץ ננוחם", הוסיף.

שר התיירות יריב לוין אמר בעצרת, "באתי לכאן הבוקר לפני ישיבת הממשלה כדי לומר בצורה הברורה ביותר- הגיע הזמן למעשים, הגיע הזמן להשתחרר מהכבלים המשפטיים המלאכותיים שמטילים עלינו כל הזמן, הגיע הזמן להעביר היום בוועדת השרים לענייני חקיקה את חוק ההתיישבות הצעירה וגם לקדם בניה בהיקף רחב בתשובה לאותם רוצחים שפלים. במקום בו רוצחים יהודים רק בגלל היותם יהודים- זה המקום בו צריכה לקום התיישבות חדשה, צעירה וחזקה באלון מורה, בנופי נחמיה, בעפרה, בהר ברכה, וזה הכיוון אליו נלך בעוצמה, במלוא הכוח ובנחישות".

יו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט, אמר במחאת ראשי הרשויות "ידינו קשורות בגלל פייק משפט ופייק מוסר. ראש הממשלה הבטיח לפני שבועיים להחזיר את העוצמה לצה"ל זה עוד לא קרה. הוא הבטיח להרוס בתי מחבלים, ועוד לא הרסו 106 בתים. אני קורא לראש הממשלה, הבטחת - תקיים".

"בכל פעם שיש טרור אנחנו צריכים לבנות", הדגיש בנט, "אנחנו נגיע לשלום עם השכנים שלנו שהם יתייאשו מהתקווה להוציא אותנו מהארץ הזאת. איך הם יתייאשו? שנבנה עוד ישובים, עוד בתי ספר ועוד גני ילדים".

השר וחבר הקבינט המדיני בטחוני, אלוף (מיל') יואב גלנט, אמר בעצרת, "באתי לכאן על מנת לומר לציבור בישראל ובמיוחד לתושבי יהודה ושומרון: ההתיישבות שלכם היא הציונות האמיתית של ימינו. אנחנו נקנה ביטחון ביהודה ושומרון לא משנה מה יהיה המחיר של העניין. נגיע לכל מחבל - הוא יסיים את החיים שלו או בבית הכלא או בבית הקברות, אין אפשרות שלישית. כשר הבינוי והשיכון, אני גאה בבנייה שעשינו בכל המועצות האזוריות ובכל היישובים. אנחנו נסדיר את הבנייה, נסדיר את התכנון ונמשיך בפיתוח ביהודה ושומרון".

השר חיים כץ: אני מצדיע לכם ואעמוד לצידכם