קידם. הרב בן דהן
קידם. הרב בן דהןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

בעקבות סיכום שהושג בין סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן לבין הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, החל הבוקר לפעול בית דין רבני אזורי קבוע של שלושה דיינים בעיר אריאל, אשר יעסוק בענייני נישואין וגירושין.

בכל מקום בארץ ובכל עיר גדולה קיימים בתי דין אשר נותנים מענה לתושבי העיר והאזור בכל העניינים הנוגעים לנישואין וגירושין. אולם, בעיר אריאל לא היה קיים עד היום בית דין כזה, אלא רק בית דין שאינו קבוע שהתכנס יום אחד בשבוע.

לאחר מאמצים רבים נקבע כי בעיר אריאל יוקם בית דין קבוע המונה שלושה דיינים קבועים אשר ישמש את תושבי העיר אריאל והיישובים באזור.

בתקופה הקרובה יפעל בית הדין במתכונת של שלושה ימים בשבוע כאשר בעתיד מתוכנן כי יורחב לפעילות מלאה בכל ימות השבוע. גם בימים שבהם לא תהיה פעילות – התיקים המגיעים לפתחם של דייני העיר אריאל יטופלו אך ורק על ידם ולא יועבר לבתי דין אחרים.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן אשר הוביל וקידם את הנושא מסר, "זהו יום משמח מאוד. מדובר בבשורה להתיישבות ולעיר הגדולה שבה – אריאל, שמהיום יהיה לה בית דין משלה. גם לתושבי אריאל ולתושבי יהודה ושומרון מגיע מענה מסור על ידי דיינים קבועים בענייני נישואין וגירושין. אני סמוך ובטוח שהדיינים ידונו באופן איכותי ומסור בענייני התושבים באזור. אמשיך ואפעל לקידום דברים נוספים אשר משווים את המצב בשאר מדינת ישראל – למצב בהתיישבות ביהודה ושומרון".