מפקד אוגדת יו"ש עם חברי ועדת חוץ וביטחון

מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף ערן ניב, סייר אתמול (ראשון) בזירת הפיגוע בצומת גבעת אסף יחד עם חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

''הלוחמים במקרה הזה הופתעו ולצערנו לא הצליחו לייצר את התגובה שתכריע את המחבל", אמר הקצין הבכיר לחברי הכנסת שנכחו בסיור, מהקואליציה ומהאופוזיציה.

''המשימה שלנו במקרים הבאים - וחלק ממנה כבר ניתן לראות בשטח לאחר הפקת לקחים - היא שבפעם הבאה שזה יקרה אנחנו נצליח למנוע את הפיגוע ואם לא למנוע אז להתערב ולחתוך אותו כך שהנזקים יצטמצמו''.

תא''ל ניב הזכיר לחברי הכנסת כי החיילים ניצבים בצמתים המרכזיים באיו"ש סביב השעון. ''זו משימה מאוד קשה, החיילים האלה פועלים פה יום יום במשך כל שעות היום כדי להגן על האזרחים ולעיתים לעצור בגופם את המחבלים. אנחנו תומכים בהם ומחזירים אותם למצב שבו יצליחו לעמוד במשימה הזו, שגרה קשה ושוחקת''.

לדבריו, רוב פיגועי הטרור נמנעים בזכות פעילות שמתבצעת מדי לילה בכפרים ובעיירות הפלסטיניים. ''את הטרור אנחנו מנצחים לא על ידי החיילים שנמצאים פה, אלה שפה מתמודדים עם הטרור שהצליח לעבור אותנו. את רוב רובו של הטרור, למעלה מ-90% של הטרור אנחנו מסכלים לילה לילה בעומק השטח.

''חטיבת בנימין מזה שבוע שלם, כל לילה בין עשרות למאות לוחמים, נמצאים בתוך השטח כדי לסכל את המחבלים ממש, לעצור אמצעי לחימה, לתפוס כספי טרור, להרוס בית של מחבל במחנה פליטים, כל הדברים האלה כי אנחנו מאמינים שדרך הסיכול זו הדרך שבה נלחמים בטרור. ההגנה היא כדי לנסות לעצור את מה שהצליח לעבור", הוסיף מפקד אוגדת איו"ש.