עימות חריף בין יוסי דגן לציפי לבני

ועדת חוץ וביטחון התכנסה בצהריים (ראשון) לישיבה ביישוב עפרה, בהמשך לסיור שערכו חברי הוועדה בעקבות פיגועי הירי שאירעו בשבוע שעבר בגבעת אסף ובצומת עפרה.

במהלך הדיון אמרה ח"כ ציפי לבני, "כולנו ביחד בכאב הזה. החובה לתת ביטחון לכל אזרח גם ביו"ש וחובתו של צהל לעשות מה שנדרש. צהל מקבל גיבוי מכל אחד מאיתנו. את ההכרעה מה נותן ביטחון צריכים לקבל ראשי מערכות הביטחון ולא אתם. אני שומעת אתכם בימים האחרונים ויש נקודה שבה אתם מאבדים אותי. אני מציעה לא לבלבל בין ביטחון לאידאולוגיה. אל תטענו שהאידאולוגיה שלכם קשורה לביטחון".

"אתם רוצים למנוע מאיתנו היפרדות אי פעם מהפלסטינים. אני אמשיך לפעול כדי שנוכל אי פעם להיפרד מהם. החמאס לא מקבל את הקיום שלכם כאן הוא לא מקבל את הקיום של תל אביב", הוסיפה לבני, "אל תשתמשו בביטחון כדי לקדם את האידאולוגיה שלכם. נמשיך לספק ביטחון לתושבים. את הויכוח מה צריך לעשות להיפרד או לספח נעשה בנפרד. לא על רקע הטרור ולא על רקע הפיגועים".

דבריה של לבני עוררו את זעמם של רבים מהנוכחים בחדר, וראש מועצת שומרון יוסי דגן הטיח בה דברים קשים.

"את לא היית מעזה לדבר כך לראש רשות מעוטף עזה", תקף דגן בתגובה. "אנחנו קברנו תושב. תינוק בן 3 ימים. למה לבוא בטון המתנשא הזה? תכבדי אותנו. למה את שונאת אותנו?? למה את מתנשאת עלינו? אפילו בזמן כזה. קברנו תינוק".

ח"כ אורן חזן תוקף את לבני