עבאס
עבאסצילום: STR, פלאש 90

דו"ח ההסתה החודשי של המשרד לנושאים אסטרטגיים מצביע על עליית מדרגה בקריאות של ארגון החמאס לבצע פיגועים נגד אזרחי ישראל המתגוררים ביהודה ושומרון – קריאות שהפכו למציאות רצחנית בשבוע שעבר.

בדו"ח נכתב כי תנועת החמאס הגבירה לאחרונה את מאמציה לעידוד פעולות טרור, לצד קריאות להעתקת המודל של 'צעדות השיבה' לאזור יהודה ושומרון ולירושלים על-מנת להבעיר את השטח.

כמו כן, בחמאס מקפידים להלל ולהאדיר מחבלים המבצעים פיגועים דוגמת אשרף נעאלוה, המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני בברקן, שחוסל ע"י כוחות צה"ל והפך, עוד בטרם מותו, ל'גיבור לאומי' שיש לחקותו בעיני תנועת החמאס.

חבר הועדה המרכזית של תנועת פת''ח, תנועתו של אבו מאזן, עבאס זכי אמר החודש לתקשורת כי "חמאס איננה טרוריסטית, היא נאבקת למען סוגיה צודקת כמו כל תנועת שחרור אחרת. זוהי זכותו של כל עם שנמצא תחת כיבוש לפעול בכל דרכי ההתנגדות, ובכלל זה ההתנגדות המזויינת. אנו וחמאס נמצאים באותה סירה במאבק מול ישראל. נחוץ שיהיה מחיר לכיבוש, באמצעות התנגדות עממית, קמפייני החרם, ובאמצעות בתי הדין הבינ"ל".

בקריקטורות ההסתה, אותן הפיץ החמאס נכתב: "גיבורי הגדה מבצעים אינתיפאדה מחדש" ו–"הרוג ישראלי בכל חודש בגדה, התשת הכיבוש נמשכת, ההתנגדות משתלמת", כל זאת לצד תמונות של מחבלים רעולי פנים לצד כתמי דם המסמלים את דמם של יהודים.

לנוכח גל הטרור באיו"ש, ברשות הפלסטינית מאשימים את ישראל ברצח של תושבים (מחבלים). בתנועת פת''ח מוקירים ומאדירים את המחבלים, בעיקר ברשתות החברתיות של התנועה.

בכירי הרש"פ, ובהם יו"ר הרשות אבו מאזן שפרסם הודעת תמיכה במחבלים הכלואים בישראל, ופקידים בכירים ובהם מזכיר הועד הפועל של אש"ף, סאעב עריקאת, וכן שר החינוך הפלסטיני, צברי צידם, השתתפו במספר אירועי הוקרה למחבלים שהשתחררו מהכלא בישראל.

לפני שבועות אחדים (18/11) נפגש אבו-מאזן בלשכתו בראמאללה עם אמו ואחיו של האסיר הערבי-ישראלי וחבר הועדה המרכזית של תנועת פת''ח, כרים יונס, שהיה שותף בחטיפה וברצח של החייל אברהם ברומברג ז"ל בשנת 1980, ונידון למאסר עולם.

אבו-מאזן אמר לבני משפחתו של האסיר, בין היתר: "סוגיית האסירים נמצאת בראש סדר העדיפות בקרב ההנהגה הפלסטינית, אשר משקיעה כל מאמץ אפשרי, יחד עם המוסדות והקהילה הבינ"ל, על מנת להביא לשחרורם מבתי הכלא בישראל". אמו ואחיו של יונס הודו, מצדם, לאבו-מאזן על המאמצים והעניין שהוא מגלה באופן קבוע ב"סוגיה של בנם בפרט, ושל אחיו בשבי בכלל".

בדו"ח מתוארים אירועי הוקרה לרגל שחרורם של שני מחבלים שהיו כלואים בישראל 16 שנה בעקבות מעורבותם בביצוע פיגועים, אירועים שכללו משדרי הוקרה בטלוויזיה הפלשתינאית, וביקור בגן ילדים יחד עם שר החינוך הפלשתינאי צברי צידם. צידם הביע את "גאוותו באסיר חושיה" .

באירוע אחר קיים צידם בלשכתו אירוע הוקרה לשלושה תלמידים שהם אסירים משוחררים, בהם פראח ואלזעתרי, בהשתתפות גורמים בכירים במערכת החינוך הפלסטינית. צידם: "אירוע ההוקרה מדגיש את התמיכה שלנו בתלמידים האסירים ואת הנאמנות למאבקם, וכן את תפקידם בשמירה על המסגרת החינוכית למרות הסבל בשבי.. נמשיך לעקוב אחר סוגיית האסירים הילדים והתלמידים, ויגן על זכויותיהם.. " (מתוך עמוד הפייסבוק של משרד החינוך הפלסטיני, 10/12).