ינאי ויסמן הי"ד
ינאי ויסמן הי"דצילום: באדיבות המשפחה

בית המשפט הצבאי ביהודה גזר היום (א') 35 שנות מאסר על מחבל אשר רצח את ינאי ויסמן הי"ד לפני כשנתיים בפיגוע בסניף רמי לוי בשער בנימין.

המחבל נדרש לפצות את משפחת ויסמן במיליון ש''ח וכן ברבע מיליון שקלים ליהודי שנפצע בפיגוע. בית המשפט נמנע מלהטיל על הרוצח מאסר עולם בשל העובדה שהוא קטין אולם התביעה הצבאית מתכוונת להגיש ערעור על ההחלטה ולדרוש מאסר עולם.

מפסק הדין עולה כי המחבל תכנן מבעוד מועד, עם שני מחבלים נוספים, לבצע פיגוע דקירה נגד יהודים במתחם המסחרי בשער בנימין. חברי החוליה הצטיידו בסכינים והגיעו למקום במטרה לבצע את הפיגוע.

חברי החוליה פצעו תחילה באורח קשה גבר ישראלי שהיה במתחם ולאחר מכן דקרו למוות את סמ"ר טוביה ינאי ויסמן הי''ד, אשר נאבק בגבורה עם המחבלים וסיכל את המשך הפיגוע ועל כן קיבל צל"ש מפקד פיקוד המרכז על אומץ ליבו והדוגמא האישית שהפגין במהלך הפיגוע. נציין כי ההליכים כנגד שאר חברי חוליית המחבלים עדיין מתנהלים.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מלווה את המשפחה מסר "היום נגזר דינו של קטין, אחד מרוצחיו של ינאי ויסמן הי"ד. הרוצח קיבל 35 שנות מאסר, הוא לא קיבל מאסר עולם, דבר שמבחינתנו חמור ביותר. הקטין הורשע ברצח, כחלק ממסע טרור, על דוכן העדים הוא אמר שהוא לוחם של ארגון החמאס, לא יתכן שמחבל כזה לא יקבל מאסר עולם, גם שהוא קטין.

"אי נתינת מאסר עולם למחבל כזה, זה עידוד לטרור, המשפחה ביקשה מהפרקליטות הצבאית לערר על פסק הדין בדרישה כי יוטל עליו מאסר עולם כפי הראוי לו", הוסיף בלייכר.

"ינאי הגן עלינו בגופו"

התביעה הצבאית תדרוש: מאסר עולם