איילת שקד
איילת שקדצילום: רויטרס

שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) הסבירה מדוע השתתפה הבוקר (ראשון) בהפגנת מתיישבי יו"ש נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתקיימה בדרישה להגביר את הבנייה מעבר לקו הירוק ולמגר את הטרור.

"לא הפגנתי נגד המדיניות. ההפך. ההפגנה נועדה לחזק את ההתיישבות", אמרה השרה שקד בריאיון ל"שש עם עודד בן עמי".

שקד סיפרה כי בשלוש השנים האחרונות, מאז מונתה לשרת המשפטים, היא פועלת לחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון. "רק ביום חמישי פרסם היועץ המשפטי לממשלה חוות דעת שמסדירה מעל כ-2,000 בתים ביהודה ושומרון.

"העצרת נועדה לחזק את הממשלה והשרים לקראת ההצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה על 'חוק מרקם חיים'. כל מי שמנסה להגיד שזו הפגנה נגד הממשלה - טועה".

שקד הסבירה מדוע נמנעה יחד עם השר נפתלי בנט בהצבעה על מינוי ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד שר הביטחון. לדבריה בנט הוא הראוי ביותר לתפקיד. "זו זכותנו להימנע. לא חייבים בממשלה תמיד להצביע כעדר בעד כל החלטת ממשלה".

"אנחנו לא נעשה שקר בנפשנו. חשבנו שבוודאי צריך שר ביטחון במשרה מלאה. בנט הוא המתאים ביותר לתפקיד. צריך לאתגר את המערכת הביטחונית ולנפץ מוסכמות ישנות כדי לחזק את ההרתעה של צה"ל. בשביל זה נדרש שר ביטחון במשרה מלאה. זכותנו להביע את דעתנו".

השרה שקד פירטה מספר צעדים שמערכת הביטחון אינה עושה והיו יכולים לחזק את ההרתעה הביטחונית של ישראל. "יש עדיין סכומי כסף גדולים שמועברים למשפחות מחבלים או למחבלים בכלא. את זה צריך להפסיק", אמרה. "אפשר ואם נתמקד בזה נמצא דרך לעצור פיזית את הכספים שאבו מאזן מעביר למחבלים ולמשפחות".