מינכן - גרמניה
מינכן - גרמניהצילום: ISTOCK

על פי דו"ח שפירסמה ממשלת גרמניה, שליש מהאסירים הכלואים בבתי הכלא במדינה הם בעלי אזרחות זרה.

גל ההגירה ההמוני לגרמניה בשנים האחרונות הביא לכך שרבים מהאסירים שנכלאו בשנה האחרונה היו בעלי אזרחות זרה ונכנסו לתחומי גרמניה רק בשנים האחרונות.

העיתון "די ולט" מדווח כי נכון לאמצע שנת 2018 היו כלואים בבתי הכלא בגרמניה 16,267 אסירים בעלי אזרחות זרה, המהווים סך של 32 אחוזים מכלל האסירים בגרמניה. מדובר בעלייה של חמישה אחוזים לעומת שנת 2017 במספר האסירים בעלי האזרחות הזרה בגרמניה.

מספר האזרחים הזרים המתגוררים בגרמניה עומד על 10.6 מיליון, והם מהווים 12 אחוזים מכלל האוכלוסיה הגרמנית, כך שמספר האסירים הזרים גבוה באופן משמעותי ממספר האזרחים הזרים המתגוררים במדינה ומצביע על מעורבות עולכת וגוברת של זרים שהיגרו לגרמניה בשנים האחרונות במעשי פשיעה חמורים.

מספר האסירים בעלי אזרחות גרמנית עמד באמצע שנת 2018 על 34,690 בני אדם, ירידה משמעותית לעומת 45 אלף אסירים בעלי אזרחות גרמנית שהיו כלואים במדינה בשנת 2012, טרם גל ההגירה ההמוני למדינה. העיר המבורג רושמת את המספר הגבוה ביותר של אסירים בעלי אזרחות זרה עם 58 אחוזים, כאשר אחריה ברלין עם 51 אחוזים ובאדן-וירטמברג 49 אחוזי אסירים זרים. הדו"ח של המשרד הפדרלי לססטיסטיקה בגרמניה ציין כי עלות החזקת האסירים עולה למשלם המיסים הגרמני סכום של 720 מיליון יורו מדי שנה.

סוכנות הידיעות "ברייברט" מדווחת כי מדינות נוספות שראו גלי הגירה גדולים בשנים האחרונות דיוחחו גם הן על עלייה משמעותית במספר האסירים בעלי האזרחות הזרה, ועל עלייה דרמטית במספר הזרים המעורבים במעשי פשיעה חמורים.