בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: אסתי דזיובוב/TPS

רוב אזרחי ישראל לא מרוצים מתפקודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כשר הביטחון של ישראל. כך עולה מסקר שפורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית של חברת החדשות.

במענה לשאלה "האם אתה מרוצה או לא מרוצה מתפקודו של בנימין נתניהו כשר הביטחון?", 7% השיבו "מאוד מרוצה", 26% השיבו "די מרוצה", 25% ענו "די לא מרוצה" ו-33% השיבו "מאוד לא מרוצה". 9% מהנשאלים ענו "לא יודע".

הנשאלים השיבו די דומה בכל הקשור לתפקודו של שר האוצר כחלון. במענה על השאלה "האם אתה מרוצה או לא מרוצה מתפקודו של משה כחלון כשר האוצר?", 6% השיבו "מאוד מרוצה", 24% ענו "די מרוצה", 35% סימנו "די לא מרוצה" ו-25% ענו "מאוד לא מרוצה". 10% מהנסקרים השיבו "לא יודע".

הסקר נערך בקרב 533 מרואיינים במדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בני 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית בסקר היא 4.3%. הסקר בוצע היום בעקבות גל הטרור ביהודה ושומרון וההודעה על גל ההתייקרות במשק.

הסקר הראה גם כי מפלגה של בני גנץ ויאיר לפיד היתה הופכת למפלגה השנייה בגודלה עם 26 מנדטים, אחרי הליכוד שמקבלת 29 מנדטים.

במקרה של מפלגת גנץ-לפיד, המחנה הציוני היה זוכה ב-10 מנדטים, ש"ס עם חמישה, מרצ עם חמישה מנדטים גם כן, מפלגת הבית היהודי זוכה בתשעה מנדטים, יהדות התורה עם שבעה, "כולנו" של כחלון עם חמישה מנדטים, ישראל ביתנו - 7, אורלי לוי אבקסיס עם חמישה מנדטים והרשימה המשותפת - 12.