אביה של שירה איש רן: רוצים יישוב על שם נכדינו

חיים סילברשטיין, אביה של שירה איש רן שנפצעה בפיגוע ירי בצומת עפרה, קרא היום (ראשון) לראש הממשלה נתניהו לנקוט בפעולות משמעותיות בתגובה לטרור הערבי.

סילברשטיין ביקש "שיעשו פעולות קונקרטיות מהירות כתגובה לפיגועים האלה. לא ייתכן שזה יעבור לסדר היום, צריך להגיב בצורה חזקה ביותר שבני העוולה המתועבים יקבלו מסר שהם יקבלו פי 1,000 ממה שהם מנסים לעשות לנו.

''אנו דורשים ומבקשים מראש הממשלה שהתגובה ההולמת היא עוד יישובים, עוד שכונות, עוד בתים. אנו רוצים יישוב על שם נכדינו שדמו זועק מהקבר, ושהיישוב יקרא על שמו עמיעד ישראל ושייבנו יישובים בכל יהודה ושומרון ושלא יהיו רק הבטחות אלא מעשים", הדגיש אביה של שירה.

שירה איש רן: "הדם של עם ישראל זורם לי בעורקים"

סילברשטיין אמר את הדברים במסיבת עיתונאים ראשונה שקיימו שירה ובעלה עמיחי איש רן, שבוע לאחר שנפצעו בפיגוע בצומת עפרה.

בני הזוג הודו על הנס שאירע להם ולצוותים הרפואיים. ''איזה כיף להיות חלק מעם כזה, שולחים מכתבים הודעות, ביקורים כל הזמן, עד שצריך לבקש שיפסיקו, שולחים פרחים, אוכל לשבת, ממתקים, פשוט מדהים, זה מכל עם ישראל.

עמיחי אמר כי ''התינוק שלנו הצליח לעשות בשלושה ימים הקצרים שהוא חי יותר ממה שכולנו הצלחנו... הוא פשוט איחד אותנו... כולם באו ורצו להשתתף ולחזק, כולם הרגישו קשורים. אני גאה להיות חלק מעם כזה.

''יכולים להיות חילוקי דעות, אבל בסוף אנחנו עם אחד", הדגיש עמיחי. ''את זה הם לא יצליחו לקחת לנו. הם יכולים לירות בנו, לדרוס אותנו, למצוא כל מני דרכים לעשות פיגועים, אבל הם לא יכולים לשבור אותנו, אנחנו לא ניתן להם".

שירה הודתה לצוות בית החולים שערי צדק, ''לא קל להיות חולה. אין לי מילים לתאר כמה תמיכה הם נותנים לנו נפשית ופיזית. תודה לפרמדיקים, בזכותם אני חיה. כמובן תודה לקדוש ברוך הוא. איבדתי המון דם בפיגוע, והייתי צריכה לקבל הרבה מנות דם. אני מרגישה שעם ישראל תומך בי נפשית, מחזק אותנו בכל צעד ושעל. עם ישראל מחזק אותי פיזית, הדם של כל עם ישראל זורם לי בעורקים כרגע, בכלל לא שלי, זה נותן הרבה כוח''.

אמה של שירה סיפרה כי מצופה לה שיקום ארוך. ''שירה האהובה שלנו, יש לה שיקום ארוך. כל הזמן עומדים מולנו הניסים שהיא בכלל בחיים, הרבה דברים שיכלו לקרות לא קרו, נזקים שיכלו להיות ולא היו.

''עדיין יש פגיעות שצריך לטפל בהן. מחר היא עוברת ניתוח. היא גיבורה שאי אפשר לתאר. בימים האחרונים היא סובלת מאוד אבל גיבורה. עם ישראל לא מפחד מדרך ארוכה''.

אביו של עמיחי סיפר על הימים הקשים שעוברים על המשפחה, "אנחנו מותשים, עברנו ימים לא קלים, שבוע לא פשוט בכלל. גם לחץ נפשי וגם הרבה שעות של ציפייה, אוכלים פחות, ישנים פחות אבל יחד עם זאת במשך כל התקופה הזו אנחנו ראינו ניסים ונפלאות, גם בהליך השיקום שלהם, גם בחיבוק שעם ישראל מחבק אותנו לאורך כל התקופה.

''הדבר הזה נותן כוחות עד כדי כך שבאמת יהיה אפשר לעבור את התקופה הזו בדרך מיטבית. כמובן ששגרת החיים נקטעה וצריך לחזור אליה אבל בעזרת ה' נחזור אליה מחוזקים", הדגיש.

שירה בת ה-21 נאלצה לעבור ניתוח קיסרי על אף שהייתה בחודש השביעי להריונה. התינוק לא שרד וכעבור שלושה ימים נקבע מותו. התינוק הובא למנוחות בהר הזיתים אחרי שניתן לו השם - עמיעד ישראל.

פרמדיק מד"א: ''שירה היא לוחמת''

בצלאל בן חמו, פרמדיק מד"א שטיפל בשירה, סיפר לעיתונאים "שמענו את הירי באוזניים עוד לפני ההזנקה הטלפונית והשיחות. נכנסו לאמבולנס ממוגן ירי ויצאנו לצומת.

''מצאנו שם שבעה פצועים בדרגות פציעה שונות. לקחנו את הבחורה שהייתה בהריון, שירה, הבנו את חומרת מצבה, ועשינו טיפולים תוך כדי נסיעה".

בן חמו תיאר כי "לראות אישה בהריון פצועה קשה זה לא פשוט. מעבר לזה שהיא הייתה פצועה קשה - שירה היא לוחמת. היא הייתה גיבורה לאורך הנסיעה. עזרה לי בפעולות כשהייתי צריך עוד יד. אין ספק שהיא עמדה בזה בגבורה ואני מקווה שגם השיקום שלה יהיה מהיר וקל".