עינת קליש. תפעל נגד המוזיאון?
עינת קליש. תפעל נגד המוזיאון?צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עו"ד אושר טקאטש, חבר צעירי הליכוד בחיפה פנה יחד עם מנכ"ל ארגון 'בצלמו' שי גליק לראש עיריית חיפה החדשה, עינת קליש רותם, בדרישה להסיר מהתערוכה "1948" את היצירה המקוממת שמשווה בין חייל צה"ל לחייל נאצי.

היצירה "רוע" מוצגת בימים אלה במוזיאון העיר חיפה, ונראה בה חייל יורה מטווח קרוב בדמות של אישה פלסטינית שאוחזת בילדה. היצירה מבוססת על תמונה מתקופת השואה בה נראה חייל נאצי יורה באם ובילדה.

טקאטש טוען כי היצירה פוגעת בחיילי צה"ל ובזיכרון השואה גם יחד.

"עצם ההשוואה בין חיילי צה"ל לחיילים נאצים היא קשה ופוגעת הן בחיילי צה"ל הן בזכר השואה והן בנספים", הוא אומר לערוץ 7.

"אנחנו מקווים שראש העיר תבין את חומרת היצירה הפוגענית. מדובר במוזיאון עירוני שמתוקצב ואין סיבה שיצירה כזאת תופיע בו", אמר טשקאש.

ממוזיאון חיפה נמסר בתגובה, "מוזיאון העיר-חיפה פתח תערוכה חדשה המתמקדת בשנה גורלית ומכריעה בהיסטוריה של העיר והארץ. התערוכה מצביעה על נקודות המבט השונות לגבי שנה מכוננת ומעצבת זו בזיכרון, בהיסטוריה ובתרבות. בניסיון להימנע מכפיית נרטיב אחד על התערוכה, ביקשנו לחפש את הפנים שמאחורי החוויה האישית, הנוגעת ברגעים הגורליים והמכריעים ששינו את פני העיר והארץ כולה".

עוד נמסר מהמוזיאון, "התערוכה אינה מצדדת בצד מסויים, אלא מבקשת לאתגר את הצופה, יהיה אשר יהיה, עם עמדותיו שלו ולעודד אותו לבחון מחדש את הנושאים שעולים ממנה, מתוך מגמה לשמר את החיים המשותפים בעיר חיפה כמודל. המוזיאון הוא זירת המפגש ,הדיון ומדורת השבט, שבו אין מדירים אדם או רעיון, ומציבים מראה אל מול פני הדור, כהוויתו. ולא כבקשתו. התערוכה 1948, הינה תערוכה מאוזנת וחופשית, כיאה למוזיאון בעיר של חיים משותפים".