ח"כ פורר: אמשיך להילחם בטרור

הוועדה המשותפת לוועדת הכנסת וועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה היום (שני) את הצעת חוק המאבק בטרור - ביטול קיצור מאסר לאסירים ביטחוניים לקריאה שניה ושלישית.

יוזמי הצעת החוק הם חברי הכנסת עודד פורר, ענת ברקו, חמד עמאר, רוברט אילטוב, ומיקי זוהר.

על פי הצעת החוק, לא יינתן שחרור על-תנאי ממאסר לפי חוק שחרור על תנאי ממאסר, למי שנגזר עליו עונש מאסר בשל ביצוע עבירת רצח, או ניסיון לרצח המהווה מעשה טרור לפי חוק המאבק בטרור או שנעברה בנסיבות של מעשה טרור. הצעת החוק תחול על מחבלים שיורשעו הן בבתי המשפט האזרחיים והן בבתי דין צבאיים.

בנוסף, להצעת החוק תהיה תחולה רטרואקטיבית, כך שזו תחול גם על מחבלים שכבר הורשעו ברצח או בניסיון לרצח.

ח"כ עודד פורר בירך על האישור, "מלחמה בטרור עושים בכל החזיתות ומדינת ישראל נאבקת לאורך תקופה במאבק הקשה הזה. לצערנו לא פעם אנו מגלים שבסופו של יום דווקא בני בליעל שיצאו לרצוח ישראלים רק בשל היותם ישראלים מוצאים עצמם נהנים מהטבות שונות ומשונות בכלא הישראלי אבל חשוב להזכיר שטרוריסטים הם לא ברי שיקום ומכאן שאסור לתת להם זכויות יתר ובטח שלא לקצר את עונשם".

לדבריו, "הצעת החוק תכלול אסירים ביטחוניים שהואשמו בניסיון רצח וברצח לפי חוק המאבק בטרור ותשלול כל אפשרות לשחרור מוקדם בגין התנהגות טובה או קיצור שליש".

ח"כ ענת ברקו טענה עם זאת כי מדובר בהצעת חוק פשרנית שאינה חמורה מספיק, "הצעת החוק שהגשתי הייתה רחבה יותר ולא אפשרה בכלל שחרור על תנאי (כל תנאי) ממאסר עבור אסירים בטחוניים, כולל קציבת עונש על ידי הנשיא. לצערי, למרות שעברה בוועדת שרים, משרד המשפטים התנגד והיא מוזגה להצעת החוק של חה"כ פורר בגרסה המצומצמת יותר".

"כמו כן, עמדת היועצים המשפטיים שהתנגדו להחיל זאת על בתי משפט צבאיים היא הזויה. הרי רוב הטרוריסטים מגיעים מיהודה ושומרון ונשפטים בבתי משפט צבאיים. אסור לאפשר לאף טרוריסט לעמוד בפני ועדה לקיצור עונשים. ובטח, שזה כולל בתי משפט צבאיים", הוסיפה ברקו.