חוות דעת חסרה. שלי יחימוביץ'
חוות דעת חסרה. שלי יחימוביץ'צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ, קראה ליועמ"ש בסיום הדיון בנושא 'מימון הוצאות משפט לנבחרי ציבור באמצעות תורמים' להבהיר לנתניהו שהוא אינו יכול לממן בעזרת תרומות את הגנתו המשפטית.

"הוועדה קוראת ליועץ המשפטי לממשלה להבהיר לראש הממשלה שהוא אינו יכול לגייס תרומות מבעלי הון לצורך מימון משפטו, הן ברמה העקרונית והנורמטיבית הכללית, והן בנסיבות העניין הזה, שבהן עצם ההליכים המשפטיים נגדו קשורים ישירות לקשריו עם בעלי הון", אמרה יחימוביץ'.

לטענתה, "כל הסאגה הזאת היתה נמנעת לו היועמ"ש היה אומר מפורשות לראש הממשלה שגיוס תרומות כזה הינו פסול, ולא מגלגל זאת בחזרה ליועצת המשפטית של משרד רה"מ עו"ד שלומית ברנע-פרגו, ולאחר מכן למבקר המדינה".

"אין ספק שחוות הדעת של היועמ"ש חסרה התייחסות לנורמות כלליות מעבר לחוק המתנות. כמו כן, ראוי שוועדת ההיתרים אשר החלטתה היא ערכית ונחרצת, וטוב שכך, תקבע גם קריטריונים ברורים שימנעו פניות מסוג זה בעתיד", הוסיפה יחימוביץ'.

לדברי יחימוביץ', "לו היה מדובר בשר או ראש ממשלה שמוצו ההליכים המשפטיים נגדו והוא נמצא זכאי מחוסר אשמה ועלות הוצאות המשפט היתה כבירה והיה ברור שהוא אינו יכול לעמוד בהוצאות אלה - אולי היה מקום לשקול חריג. זה כמובן לא קיים במקרה זה שבו ראש הממשלה הוא אדם עשיר מאוד ומימון הוצאות המשפט מכיסו לא יפגע בעושרו".