גם הרב חיים דרוקמן, יו"ר מועצת איגוד ישיבות ההסדר, ישתתף בחגיגות 70 למדינת ישראל באירוע "יחד בקדושה" בבנייני האומה בירושלים.

באירוע יתקיים מרתון סיום הש"ס ביום ראשון כ"ב בטבת (30.12.2018) בתוך אולם שיוסב לבית מדרש בתפאורה מלאה ומהודרת ובהשתתפות ראשי ישיבות ההסדר, בוגרי עולם ההסדר, שרים וחברי כנסת, ראשי ערים, קצינים בכירים, ידידי התורה ואוהביה, כאשר במהלך היום כולו ילמדו 346 חברותות שמונה דפי גמרא ויסיימו את הש"ס כולו ביום אחד.

כל אחת ממאות החברותות שנרשמות מראש באתר הייעודי לכך, בוחרות את שמונת דפי הגמרא ללימוד, ויזכו להיות חלק מהמיזם הייחודי.

הרב דרוקמן מציין לקראת האירוע כי "עולם ישיבות ההסדר חוגג 70 שנים לקום המדינה במרתון סיום הש"ס ביום אחד. אני קורא לכל הציבור לבוא ולהצטרף לחוויית לימוד הש"ס שכולה חיזוק עולם הרוח והתורה".

"ישיבות ההסדר הן בוודאי תופעה ייחודית לתקומה המחודשת של עם ישראל. יש לנו צבא משלנו, חיילים שהינם תלמידי חכמים מצוינים וגם חיילים מצטיינים. זוהי תופעה ייחודית השייכת רק לעם ישראל בתקומתו המחודשת, ולכן אין דרך מתאימה יותר לציון 70 שנה לתקומת מדינת ישראל ותקומת התורה מאשר יום של לימוד תורה מרוכז בו מסיימים את הש"ס".

הרב ברך את מדינת ישראל: "זכינו למדינה עם עולם תורה ציוני אדיר וציבור הרואה את השירות בצבא ההגנה לישראל כאחת מהמצוות הגדולות ביותר. כדי למלא את חובתנו הלאומית אנחנו לומדים תורה כי לימוד תורה זו חובה לאומית, וכחלק מחובתנו הדתית אנחנו משרתים בצבא כי הצבא הוא ערך דתי. אנחנו עוסקים בפיקוח נפש של עם ישראל, פיקוח נפש רוחני על ידי לימוד התורה ופיקוח נפש פיזי על ידי השירות בצבא, כאשר צבא הגנה לישראל הוא שמגן על זה עצם קיומו של עם ישראל".

כאמור, מאות החברותות שנרשמות מראש באתר הייעודי לכך, בוחרות את שמונת דפי הגמרא ללימוד ויזכו להיות חלק מהמיזם הייחודי. מלבד האפשרות לרכוש מושב אישי לחברותא ניתן להתאגד מספר תורמים או בני משפחה מסביב לדמות משמעותית בקהילה ובמשפחה ולזכות אותו לקחת חלק במיזם. כמו כן, ניתן לתרום ולתת חסות ללימוד דפים, מסכתות וסדרים כל אחד לפי יכולתו.

כל ההכנסות מאירוע זה יוקדשו ליותר מ-24 מיזמים הנכללים בשלושה תחומים עיקריים: תורה, צבא והחברה ישראלית. המיזמים המגוונים כוללים רצון להקים בית מדרש נייד שיגיע לחיילים בשטח, צוותי חירום שיסייעו לרשויות המקומיות ולקשישים בחירום, שילוב אנשים עם מוגבלויות בישיבות ההסדר, מלגות לבני מח"ל, סיוע לחיילים ובני ישבות המתמודדים עם קשיים נפשיים, מלגות שכר לימוד לתלמידים עם קשיים כלכליים, רשת בתי תמחוי לנזקקים, בתי מדרש לגיל השלישי ועוד. את המיזמים מוביל איגוד ישיבות ההסדר בהשתתפות כלל הישיבות, לטובת פיתוח והעצמת פעילות עולם ישיבות ההסדר.

להרשמה לחצו כאן