דין יהודה ושומרון כדין תל אביב

סיעת הבית היהודי התכנסה בצהריים (שני) לישיבת סיעה בגבעת אסף, הישוב הסמוך לצומת בה התרחש הפיגוע הקשה ביום חמישי בו נרצחו שני חיילי צה"ל.

לאחר הישיבה אמר יו"ר המפלגה, השר נפתלי בנט, "לפני מספר ימים בטרמפיאדה שליד הישוב כאן, גבעת אסף, מחבל רצח בתעוזה רבה שני לוחמים והלוחם השלישי, נתנאל, כרגע נאבק על חייו. אנחנו מתפללים לשלומו".

"ביהודה ושומרון חיים כחצי מיליון ישראלים, יש להם זכות לחיים כמו כל אזרח במדינת ישראל. יש להם זכות לאיכות חיים כמו לכל אזרח במדינת ישראל. דין יהודה ושומרון כדין תל אביב ולכן צריך לפעול", ציין בנט.

בנט הזכיר בהקשר זה את חוק גירוש משפחות מחבלים שאושר אתמול בממשלה, ומטרתו לדברי בנט, "שמחבלים יחזרו לפחד. מחבלים כיום משתלם להם להרוג יהודים. הם זוכים באקזיט של עשרת אלפים שקלים בחודש, הורסים להם את הבית בעצלתיים ולא מגרשים את המשפחות. בקיצור, זאת עסקת חבילה נהדרת ואת זה אנחנו רוצים לשנות. שלמחבל לא יהיה כדאי לבצע פיגוע. על זה המאבק שלנו. על זה השקענו אתמול שעות ארוכות במערכה לקדם את החוק".

לאחר מכן הזכיר בנט גם את "חוק ההסדרה 2" שאושר אתמול בוועדת השרים לחקיקה, "החוק השני שעבר הוא חוק מרקם חיים, שמאפשר לרבבות תושבים כאן שמשרתים במילואים, שמשלמים מיסים, אזרחים טובים ונורמטיביים, בסך הכל לקבל את אותם שירותים: גן ילדים, מעון, חשמל, מים, כמובן בתשלום, כמו כל אזרח ישראלי, דבר שבמשך שנים לא היה קיים, וגם את החוק הזה אנחנו נקדם במרץ".

"אבל זה לא מספיק", הדגיש בנט, "הדרך הציונית לאורך כל השנים היתה כשפגעו בנו לפני קום המדינה וכשהרגו יהודים הקמנו ישובים. ולכן אנחנו צריכים כאן בגבעת אסף לחזק את ההתיישבות. ישבנו עם התושבים, סיכמנו על הכיוונים ואנחנו נביא אותם בימים הקרובים בפני ראש הממשלה ושר הביטחון".