ראיון עם שר הכלכלה, אלי כהן

שר הכלכלה, השר אלי כהן, מבטיח בראיון לערוץ 7 את חיזוקה של התעשייה ביהודה ושומרון כחלק מהמענה הציוני לטרור.

לדבריו בקרוב יצאו למכרז ולבנייה שני אזורי תעשייה חדשים ביהודה ושומרון, האחד 'בוסתני חפץ' והשני הוא אזור התעשייה בבית אריה. "זאת תגובה ציונית הולמת. מי שחושב לרפות את ידינו ולשבור אותנו טועה. נחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון. נבנה למגורים", אומר השר כהן.

"מה שאני פועל לעשות בשלוש השנים האחרונות זה חיזוק התעשייה והבאת מפעלים נוספים, ולשמחתנו יש לכך ביקוש. לצד הבניה למגורים אנחנו רוצים שיהיה לאנשים איפה לעבוד. בנושא הזה נביא גם הייטק. נמשיך לבנות למגורים ולתעשייה".

בדבריו מדגיש השר כהן כי הבנייה והרחבת התעשייה ביהודה ושומרון לא צריכה להתבצע רק על רקע אירועי טרור אלא באופן שוטף כפי שנעשה במהלך השנים האחרונות. עם זאת הוא מוצא ערך בהודעת הממשלה על הקמתם של שני אזורי תעשייה חדשים דווקא לעת הזו.

באשר לעצם העבודה המשותפת של יהודים וערבים באזורי תעשייה ועל רקע הפיגוע הרצחני בברקן נשאל השר כהן אם לטעמו זו הדרך הנכונה לניהול מתחמי תעשייה מסוג זה. "אנחנו צריכים לעשות את מה שנכון עבור מדינת ישראל. הדבר הזה נועד עבור תושבי יהודה ושומרון. העבודה המשותפת עם פלשתינים תואמת את האינטרס הביטחוני והכלכלי שלנו. במקביל, כתוצאה מהאירוע בברקן צריך לבחון את ההקפדה על נהלים ובכך עוסקת מערכת הביטחון".

בדבריו קורא השר כהן גם להשלים את סוגיית ההסדרה של ההתיישבות.

על דבריו אתמול לפיהן אם אבו מאזן מתכוון לבנות מחדש את בית המחבל שרצח את רונן לוברסקי הי"ד, הרי שיש להרוס את ביתו של אבו מאזן עצמו, אומר השר כהן כי "אנחנו לא צריכים להתפשר בנושא הזה".

על ביקורתו של ראש הממשלה כלפי שרים שהשתתפו במחאת ראשי הרשויות ביהודה ושומרון כאילו היה בכך מעשה התרסה כלפי הממשלה עצמה, אומר שר הכלכלה כי הוא עצמו הגיע למקום כאקט של תמיכה והזדהות ומתוך הקשר עם אנשים שעברו תקופה לא קלה. "כמו שכאשר יש דיונים עם עובדים או הפגנות ואני יורד אליהם ומדבר איתם כך גם כאן. אנחנו חייבים להיות, במיוחד בשעה הקשה הזו, ואין אפשרות שלא נזדהה איתם בשעה הקשה הזו".