עופר שלח
עופר שלחצילום: הלל מאיר/TPS

יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ עפר שלח, תוקף בחריפות את שר החינוך נפתלי בנט בעקבות החלטת המל״ג להקים מנגון פיקוח על הקליניקות המשפטיות באוניברסיטאות.

״זהו ניסיון נואל לחנוק מפעל חברתי ואקדמי נפלא, שבכלל אינו ממומן מכספי מדינה", טען שלח. ''שר חינוך בור ואלים שכל עניינו ברדיפת אויבים מדומים, פוגע בחיבור של האקדמיה לחיים ובעזרה לחלשים''.

ח"כ שלח הוסיף, ''אולי עדיף שבנט יתמקד במאמציו המגוכחים להיות שר ביטחון, כי כשר חינוך הוא עושה רק נזק״.

כאמור, המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) אישרה את המתווה החדש שיזם שר החינוך בנט להפעלת הקליניקות המשפטיות במסגרת הלימודים לתואר ראשון במשפטים. לראשונה יחויבו המוסדות לדווח למל"ג על פעילות הקליניקות, לרבות כאלה שלא אושרו ומדוע, והמל"ג תוכל להטיל סנקציות על אוניברסיטאות שלא אישרו הקמת קליניקה מטעמים שאינם ענייניים.

על פי החלטת מל"ג, אותה יזם בנט במטרה לפתוח את התחום גם לארגוני ימין, הסטודנטים יהיו רשאים לבחור את הקליניקה שבה יעברו הכשרה מעשית.

בנוסף, מי שיעמוד בראש מערך הקליניקות הינו חבר סגל הפקולטה (ולא אחראי מטעם הארגון). קנה המידה לקביעת תחומי הפעילות של הפקולטות יהיה ערכן הלימודי, ויעשה מאמץ לגוון את מבחר תחומי הפעילות, כך שתלמידים מכל קשת הדעות יוכלו להשתלב בהן.

בסביבתו של בנט הודפים את הביקורת שנשמעה על ידי ח"כ שלח, ואומרים לערוץ 7 כי מדובר בעוד ניסיון של מפלגת יש עתיד להתחרות מול מרצ על תגית השמאל הקיצוני בכנסת. "'המפעל החברתי המפואר' שהם מדברים עליו הוא שיתוף פעולה של האוניברסיטאות עם ארגוני שמאל קיצוני בלבד והדרה כמעט מוחלטת של ארגוני ימין. המונופול נגמר".