יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: הלל מאיר/TPS

במפלגת יש עתיד זועמים על שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, בשל יוזמתו לגיוון פעילות הקליניקות המשפטיות במסגרת לימודי תואר ראשון במשפטים.

על פי החלטת המל"ג, אותה יזם בנט במטרה לפתוח את התחום גם לארגוני ימין, הסטודנטים יהיו רשאים לבחור את הקליניקה שבה יעברו הכשרה מעשית. בשונה מהמצב הקיים, לראשונה יחויבו המוסדות לדווח למל"ג על פעילות הקליניקות, לרבות כאלה שלא אושרו ומדוע, והמל"ג תוכל להטיל סנקציות על אוניברסיטאות שלא אישרו הקמת קליניקה מטעמים שאינם ענייניים.

עד למהלך הנוכחי, תחום הקליניקות המשפטיות התנהל באופן פרוץ, כאשר ארגוני שמאל קיצוני, בהם תעיוש, עדאללה, העמותה למען האסירים הפלסטינים ועוד, אשר נהנו משיתוף הפעולה כמעט בלעדי של האוניברסיטאות.

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) תקפה את בנט וכתבה "נגמרו לך האויבים? סיימת את כל המלחמות שלך על תיק הבטחון? וזה הדבר הכי חשוב שנותר לך לעשות לפגוע הזה? אתה צריך להתבייש בעצמך. לפחות אם היית יודע מה עושים שם".

יו"ר סיעת יש עתיד ח"כ עופר שלח כתב בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: "ניסיון נואל לחנוק מפעל חברתי ואקדמי נפלא, שבכלל אינו ממומן מכספי מדינה. שר חינוך בור ואלים שכל עניינו ברדיפת אויבים מדומים, פוגע בחיבור של האקדמיה לחיים ובעזרה לחלשים. אולי עדיף שבנט יתמקד במאמציו המגוכחים להיות שר ביטחון, כי כשר חינוך הוא עושה רק נזק".

בסביבתו של בנט הודפים את הביקורת ואומרים לערוץ 7 כי מדובר בעוד ניסיון של מפלגת יש עתיד להתחרות עם מרצ על תגית השמאל הקיצוני בכנסת. "'המפעל החברתי המפואר' שהם מדברים עליו הוא שיתוף פעולה של האוניברסיטאות עם ארגוני שמאל קיצוני בלבד והדרה כמעט מוחלטת של ארגוני ימין. המונופול נגמר''.