רב קו אונליין
רב קו אונלייןצילום: משרד התחבורה

החל מיום שישי הקרוב, ה-21 בדצמבר, נהגי האוטובוסים העירוניים של חברת דן במטרופולין תל אביב, יפסיקו למכור או להטעין כרטיסי נסיעה, במטרה לאפשר לנהגים להתרכז בנהיגה בלבד ולהפוך את הנסיעה לבטוחה ומהירה יותר.

לאור הצלחת רפורמת הכרטוס החכם בירושלים ובבאר שבע, הוחלט להרחיב את הרפורמה גם למטרופולין תל אביב. שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ ציין כי ביטול התשלום אצל הנהג נועד לשפר את השירות לנוסעים ולהפוך את התחבורה הציבורית ליעילה, בטוחה ומהירה יותר.

"ביטול אפשרות טעינת הרב קו אצל הנהגים ימנע עיכובים והסחת דעת של הנהגים וישפר את הבטיחות ומהירות הנסיעה. זאת, בדומה לנהוג ברבות ממדינות אירופה המתקדמות", הוסיף השר כץ.

לקראת יישום הרפורמה, העמיד משרד התחבורה לרשות ציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית, מגוון רחב של אפשרויות להטענת כרטיס הרב קו, לפני העלייה לאוטובוס, במזומן או בכרטיס אשראי.

הנוסעים יוכלו להטעין את כרטיס הרב-קו באינטרנט, במוקד הטלפוני ובכל אחת מאלפי נקודות ההטענה, שנפתחו ברחבי מטרופולין, וליהנות מהנחה של עשרות אחוזים ממחירי הנסיעה, בהתאם לפרופיל ולמנוי הנסיעה.

בין היתר, יוכלו הנוסעים להטעין את כרטיסי הרב קו שברשותם, ברשתות "סופר פארם", "גוד-פארם", "צומת ספרים", בסניפי "דינמיקה", ברשת "יינות ביתן" הכוללת גם את סניפי "מגה" ו"שוק מהדרין" וברשתות "מעיין 2000", "סופר יודה", "נתיב החסד" ו"בר-כל", וכן במאות נקודות "תל-אופן" ובקיוסקים הפזורים בגוש דן.

הטענת כרטיסי הרב-קו מתאפשרת גם בכל אחת מאלפי נקודות הטענה הפרוסות במטרופולין תל אביב, ובהן אלפי כספונטים המאפשרים הטענה בכרטיס אשראי ללא עמלה, עשרות מכונות אוטומטיות בהן ניתן להטעין במזומן ובאשראי ובמרכזי שירות "על הקו" בהם ניתן להטעין את הרב קו במזומן ובאשראי.

בנוסף, ניתן להטעין את כרטיס הרב קו גם בטלפון הנייד, באמצעות אפליקציית "רב קו אונליין" וכן במחשב הביתי, באמצעות "קורא כרטיסים" ייעודי. בנוסף, פועל משרד התחבורה להרחבת אפשרויות ההטענה של כרטיסי הרב קו גם בסניפי הדואר הפרוסים ברחבי הארץ.

יצוין כי בקווי האוטובוס של דן ניתן לשלם באמצעות האפליקציה של חברת "הופ-און" ללא צורך בכרטיס רב-קו. בתקופה ההסתגלות של הציבור לשינוי, נהגי האוטובוס ימשיכו למכור כרטיס "רב-קו אנונימי" המוטען בנסיעה בודדת. כמו כן, כדי להקל על ציבור האזרחים הוותיקים, ימשיכו הנהגים למכור כרטיסי אזרח ותיק בהנחה, בדומה הסדר הקיים היום.

בשלב השני ביישום הרפורמה, שיחל ב-18 בינואר 2019, יצטרפו לרפורמת הכרטוס ללא נהג גם שאר חברות התחבורה הציבורית, הפועלות בגוש דן. עם הצטרפותן של החברות הנוספות, לא תתאפשר מכירה והטענה של נסיעות על גבי כרטיסי רב קו אצל כל נהגי האוטובוסים העירוניים במטרופולין תל אביב.

במשרד התחבורה קוראים לציבור הנוסעים להיערך ולהצטייד בכרטיס רב קו טעון.