קרן עם ישראל חי: הם שורפים – אנחנו שותלים

קרן "עם ישראל חי" הפועלת לסייע לחקלאים הנפגעים מחרמות ומנזקים לאומניים נכנסת לישורת האחרונה במיזם גיוס ההמונים ומזמינה את הגולשים לתרום ולהשתתף בהגרלה על דירה חדשה בירושלים.

בין החקלאים אשר נעזרו בקרן גם יעקב פפו, חקלאי בעל מטע תאנים בדרום. פפו מספר על הקשיים ועל החיבור עם הקרן, "היינו לפני שלוש שנים 12-14 חבר'ה שמגדלים פרי לייצוא, היום אנחנו שלושה-ארבעה בלבד. בייצוא הבעיה היא חו"ל, עוצרים לנו את ההזמנות בגלל עניינים פוליטיים, בגלל שאנחנו מישראל.

"במבצע צוק איתן למשל שלחתי לאנגליה סחורה, וקיבלו שם הוראה לא לקנות מישראל כי ישראל הורגת ילדים. נשארה לי הרבה סחורה בבית, ספגתי הפסדים גדולים, היה לי נזק אדיר, עשרים משטחים היו מוכנים למשלוח, וביטלו לי את ההזמנה.

"המלחמה עוצרת אותנו בכל מצב. קודם כל, הפועלים מפחדים לעבוד כי אנחנו בטווח הארבעים קילומטרים מרצועת עזה, ואם נופלים טילים אז יש עצירה של העבודה. יש התמרמרות של העובדים, יש ימים שהפועלים לא רוצים לקום ולעבוד, כי בלילה היו פיצוצים.

"פרי תאנה שנשאר, אתה לא יכול לבוא ולקטוף אותו מחר ולא יהיה לך נזק. התאנה היא פרי מאוד עדין ומאוד בעייתי וברגע שהוא מתפוצץ הוא פסול".

יעקב פאפו עם התאנים
יעקב פאפו עם התאניםצילום: קרן עם ישראל חי

פפו עוד מספר "שמואל סקט מקרן עם ישראל חי היה פה ואמר לי שהם מעודדים ומנסים לעזור לחקלאים שמגדלים עצים ופירות בארץ ישראל. קיבלתי מהקרן סכום. כל סכום שאתה מקבל כשאתה במצוקה זו תנופה".

תרמו עכשיו לחקלאי עוטף עזה והדרום והיכנסו להגרלת דירת יוקרה חדשה בלב ירושלים. ההשתתפות בהגרלה עד לתאריך 30.12.18. בתאריך 31.12.18 תיערך ההגרלה מתוך הדירה בירושלים.

מהרו לקנות כרטיסים והצטרפו לאלפים שכבר תרמו