לא תהיה הנצחה פרטית. עיריית בני ברק
לא תהיה הנצחה פרטית. עיריית בני ברקש. כהן. ערוץ 7

דובר עירית בני ברק אברהם טננבוים הבהיר היום (שלישי) כי בני ברק לא תקצה רחובות נוספים להנצחת זכרם של שני החיילים החרדיים שנפלו בשבוע שעבר, בשל העובדה שאינם תושבי העיר.

"הנצחת זכרם של חיילי צה"ל הי"ד, שנפלו באחת מהמערכות, או נרצחו בידי טרוריסטים חסרי צלם אנוש, היא פעולה ברוכה וחיונית, ולצורך זה ישנם שני רחובות בבני ברק, 'הלוחמים' ו'גיבורי ישראל' שנקבעו על-שמם", אמר מזכיר העיריה ודוברה.

עוד הסביר כי להנצחת הנופלים תושבי העיר קיימת אנדרטה במעלה רחוב מימון שבה נחרטו שמותיהם של כ-400 תושבים שנהרגו בקרבות שונים.

את הדברים אמר בתגובה להצעה לסדר היום למועצת העירייה שהגיש יעקב וידר, חבר מועצת העירייה שביקש להנציח את זכרם של שני חיילים יובל מור יוסף הי"ד ויוסף כהן הי"ד שנרצחו בידי טרוריסטיים צמאי דם בשבוע שעבר.

הדובר הוסיף, כי בכל המקומות בארץ אין רחובות הנקראים בנפרד על שמם של כל החיילים תושבי אותן ערים שנרצחו במלחמות או במתקפות טרור, שכן בעיר בה נפלו מאות או אלפי חיילים לא ניתן לקרוא רחוב על שמו של כל אחד מהנרצחים הי"ד, אלא ישנם לצורך זה אנדרטאות או אתרי הנצחה כלליים, וכך גם בבני ברק ישנם שני רחובות לזכר כלל הנופלים ואנדרטה למאות מהתושבים.

בנוסף לכך, המדובר בכ-400 חיילים שנפלו על משמרתם בעת היותם תושבי העיר, ואילו שני החיילים שהוזכרו בהצעתו של חבר מועצת העיריה, אחד מהם מעולם לא התגורר בבני ברק, ואחד היה בעבר תושב העיר ואילו בעת נפילתו הוא רשום כתושב העיר בית שמש.

"משום כך, ברור שאין מקום להנציח שמם של חיילים שאינם תושבי העיר, כאשר מאות חיילים שנפלו בעת היותם תושביה לא מונצחים כל אחד בנפרד, וכבערים אחרות, אלא כללית בשני רחובות ובאנדרטת זיכרון", ציין טננבוים והוסיף, "אשר להנצחה באנדרטה של אחד משני החיילים שאינו תושב העיר, אך יליד העיר, הנושא ייבדק עם ההנהלה הארצית של ארגון 'יד לבנים'".