אמנות לאורו
אמנות לאורוצילום: שמעון כהן

הדרך להעברת מורשתו ההגותית של הרב קוק זצ"ל עוברת גם דרך עולם האמנות, כך מסתבר. במיזם ראשוני מסוגו השתתפו 100 בנות מדרשיות ואולפנות החמ"ד ורשת אמי"ת בתחרות אומנות סביב מורשתו וכתביו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל.

התחרות התקיימה בעקבות סדנאות יצירה שהתקיימו בבית הרב בתחומי הציור, הפיסול, המוסיקה, הקליגרפיה והקולנוע. את הסדנאות הדריכו סטודנטיות ממכללת אמונה, הרב ורדי, ראש אגף תסריטאות בבית הספר 'מעלה', והזמר יוני גנוט.

לתלמידות המשתתפות חולקה חוברת ובה ציטוטים מדברי הרב קוק לצד טקסטים של הרב מחומר הלימודים בבגרות במחשבת ישראל. אמירות הגותיות אלו שימשו להשראה עבור היצירות שבתחרות.

בסוף היום התקיימה תחרות נושאת פרסים, על פי הכרעת צוות שופטים. בבית הרב מציינים כי במקום הראשון זכתה מדרשיית אמי"ת 'שירת שדרות', במקום השני זכתה מדרשיית אמי"ת אשדוד ובמקום השלישי מדרשיית אמי"ת ראשית תל אביב.

את האירוע מסכם המנהל החינוכי בבית הרב קוק, הרב אברהם טייץ, "זה היה יום מאוד משמעותי בבית הרב קוק, כאשר אנחנו מיישמים את מה שהרב קרא לקיומו "לחיים של יצירה אני קורא" משמעות הדברים היא שיש להמשיך ולפעול בתחומי היצירה והאומנות כדי לבטא את עולם הקודש בכל המציאות, התרגשנו לראות כיצד דור העתיד של הציונות הדתית מוציא לאור את רעיונותיו של אור האורות, ברמה מקצועית גבוהה".

יצוין כי המפמ"ר למחשבת ישראל החליט שהעבודות והיצירות ישמשו כהערכה חלופית ביחידה הבגרות של כתות י'. מדוברות בית הרב נמסר כי האירוע, שכאמור היה ראשון מסוגו, ייבחן ויילמד כאשר התקווה היא לקיומם של אירועים נוספים.