צעדה בברקן לזכר קים וזיו הי"ד
צעדה בברקן לזכר קים וזיו הי"דצילום: הלל מאיר/TPS

נטלי חג'בי, אלמנתו של זיו בן ה-36 שנרצח בפיגוע באזור התעשייה ברקן הגיעה השבוע ללשכת ראש הממשלה יחד עם שלושת ילדיהם - שיר, גיא ועדי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שהבטיח בימי השבעה לשחק שחמט עם גיא בן ה-7, שלף לוח שחמט ושיחק עם גיא שהוכתר בשנה שעברה כאלוף ראשון לציון בשחמט לגילי שש.

"זיו השקיע הכל בילדים", מספרת נטלי בראיון לעיתון "ידיעות אחרונות". "כשגיא זכה באליפות זיו בכה מהתרגשות. לא היה מאושר ממנו. מאז המוות של זיו, גיא הפסיק לשחק. הוא אמר שזה 'מזכיר לו את אבא'".

"זיו היה האהבה הראשונה שלי. הוא היה החבר הראשון שלי. הוא ממש נתלש ממני ומהילדים, כך בבוקר אחד כשהוא יצא לעבודה ולא חזר הביתה. היו לנו עוד המון תוכניות. דיברנו על עוד ילד או ילדה".

זיו חג'בי הי"ד היה חשב השכר במפעל "אלון" באזור התעשייה ברקן, ונרצח על ידי מחבל ערבי לצד עובדת נוספת, קים לבנגרונד־יחזקאל הי"ד.

"באותו בוקר, ה־7 באוקטובר, עוד לפני שיצאתי מהבית, שמעתי על פיגוע בברקן", משחזרת נטלי. "התקשרתי אליו והוא לא ענה. במכונית, בדרך לעבודה, התקשרתי שוב והוא שוב לא ענה, ואז שמעתי ברדיו דיווח שנחרת בזיכרוני: 'פיגוע בברקן, שני פצועים אנוש ופצועה שפונתה לבית חולים'.

''שמעתי את המילה 'ברקן', ושמפנים רק פצועה לבית חולים, וזיו לא ענה לי ולא התקשר, אז עשיתי פניית פרסה וחזרתי הביתה לחכות שיבואו להודיע לי".

"ממש גדלנו יחד", אומרת נטלי. "התחתנו בגיל צעיר, הבאנו שלושה ילדים מקסימים. הוא היה החבר הכי טוב שלי, והילדים היו כל עולמו. בבוקר הפיגוע הוא עוד הספיק להתקשר ולהזכיר לי לעטוף לילדים את מחברת התורה".

האלמנה הטרייה מספרת על הקושי להתרגל לחיים החדשים. "אני מרגישה כמו בתוך סערה בים כשמושכים אותי חזק למטה לטבוע, ובקושי רב אני מצליחה להשאיר את הראש מעל המים, רק לשרוד. אני מתגעגעת לחיבוק של זיו. אני כל הזמן בוכה. קשה לי ולילדים בלי זיו שהיה הבעל, החבר והאבא הכי מדהים ומעורב לילדים. באסיפת ההורים האחרונה, זיו לא היה שם איתנו כדי לשמוע עד כמה גיא ושיר - שהוא כל כך השקיע בהם - מוצלחים".

לדבריה, "עדי בן הארבע עדיין מחכה שאבא שלו ייכנס פתאום הביתה. כשירד גשם בימים האחרונים הוא שאל אם קר לאבא ומי מכסה אותו".

"זיו היה ממש מורה לחיים עבורי ועבור הילדים, ודווקא עכשיו, בימים הסוערים וברגעים הכי קשים שאנחנו עוברים, אנחנו הכי צריכים אותו איתנו".

נטלי מספרת כי ביום שישי הקרוב ייחנך גן משחקים לזכרו של זיו במושב ניר ישראל בדרום, שבו גדל. "זה גורם לי וגם למשפחתו למעט נחמה שזיו, שמאוד אהב ילדים, יונצח בגן משחקים, במקום שיש בו חיים וילדים שמחים שמשחקים".