אורן חזן
אורן חזןצילום: הלל מאיר/TPS

ועדת האתיקה של הכנסת ביקשה להעניש את ח"כ אורן חזן (הליכוד) בגין התחצפות לסדרני הכנסת, בלי לשמוע את גרסתו של חזן שהיה מאושפז בבית חולים.

יועמ"ש הכנסת עו"ד איל ינון התקשר ביום שלישי שעבר לח"כ חזן, והודיע לו כי ועדת האתיקה החליטה להשעותו לשבועיים ולהטיל עליו קנס כספי.

ח"כ חזן שהיה מאושפז בהדסה עין כרם אמר לינון ''אתם לא יכולים לדון ולקבוע החלטה בלי לשמוע אותי. אתם מנסים להרוג אותי, אדלשטיין מנסה לחסל אותי. אני בבית חולים ולפי התקנון אתם חייבים לשמוע אותי ויש לי זכות תגובה".

יועמ"ש הכנסת השתכנע והחליט לדחות את ההחלטה עד חזרתו של ח"כ חזן לפעילות פרלמנטרית. לאחר שחזן השתחרר מבית החולים הוא התקשר להופיע אתמול (שלישי) בפני ועדת האתיקה, אולם הוא ביקש להמתין עד לסיום ההליכים הרפואיים שלו.

לערוץ 7 נודע כי רק לאחר התערבות של ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכימה ועדת האתיקה לדחות בשבוע את החלטתה ולהמתין עד שמיעת גרסתו של ח"כ חזן.

''יש לכל אדם את זכות התגובה", אמר חזן בתגובה. ''ועדת האתיקה לא יכולה לדון בעניין שכבר דנו בו בתקשורת ולכן אחרי שהדליפו לעיתונאים מה אמרתי אין להם את הזכות לדון והם מנסים לחסל אותי".

מלשכת יו"ר הכנסת נמסר, "ועדת האתיקה היא גוף מעין שיפוטי ועצמאי לחלוטין. ליו"ר הכנסת אין שום מעורבות בה".