החוק לגירוש משפחות מחבלים אושר בטרומיתערוץ הכנסת

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק לגירוש משפחות מחבלים, ברוב של 69 תומכים מול 38 שהתנגדו.

על פי הצעת החוק יוכל מפקד פיקוד המרכז להורות על גירוש בני משפחתו של מחבל שביצע או שניסה לבצע פיגוע מאזור מגוריהם לאזור אחר ברחבי יו"ש.

יוזם החוק ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) אמר בנאומו כי ''ההרתעה היא מאבני היסוד בביטחון ישראל כדרך לצמצום פיגועים להצלת חיים ולשמירה על החוק והסדר. הצד המתבקש בהצעת החוק הוכח כמרתיע, כמצמצם פיגועים ומציל חיים.

"לא מדובר בהצעת חוק פופוליסטית או טרום בחירות, אני עוסק בסוגיית ההרתעה מזה כ-25 שנה", הדגיש יוגב. ''מלימודי במכללה לביטחון לאומי דרך היותי שנתיים מפקד חטיבת אפרים באוגדת יו"ש, עת ניהלנו דיונים - מה ירתיע את אותם רוצחים אכזריים מלבצע את זממם? מה ירתיע את בני משפחתם שיעצרו את המפגע הפוטנציאלי מלבצע את הפיגוע ואף יסגירו אותו לכוחות הביטחון? בכך הצלנו חיים.

"ערעור האב מפרנסתו, הרחקת האם מהחמולה המשפחתית והילדים- אחיי המחבל- יורחקו ממוסדות החינוך שלהם. זה כלי מרתיע ומוסרי שאין לי ספק שיצמצם פיגועים ויציל חיים''.

ח"כ יוגב הבהיר כי ''הצעתנו נסמכת על המלצת שב"כ רצופה לאורך כל השנים, שאמרו מניסיונם והערכתם, שגירוש מחבלים ובני משפחותיהם והרס בתי משפחות מחבלים – הם כלים מועילים בארגז ההרתעה של ישראל. זאת, לעומת עונש מוות, שהשב"כ מתנגד לו.

"זהו חוק מוסרי ממדרגה ראשונה שבא לתת כלי מרתיע בידי מערכת הביטחון ומדינת ישראל, כלי שנועד להציל חיים", הדגיש חבר הכנסת מהבית היהודי.

נפתלי בנט
נפתלי בנטphoto by Noam Rivkin Fenton/Flash90

שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט, אמר לאחר אישור החוק כי מדובר ב״צעד ענק בכיוון הנכון. ההצבעה כעת הייתה בחירה בין לשחרר את ידי חיילי צה״ל האזוקות במלחמה נגד הטרור לבין למצוא חן בעיני כמה משפטנים חיוורים באירופה. בחרנו נכון.

"למרות כל הלחצים התקשורתיים, המשפטיים והציבוריים, עמדנו בנחישות וביצענו את חובתנו - הגנה על ביטחון ישראל. זו רק תחילת הדרך של החזרת ההתרעה לישראל. יידע כל מחבל שמשפחתו תשלם את המחיר על מעשיו השפלים. נשיב את ההרתעה, כדי שישראל תחזור לנצח״, הדגיש בנט.

ח"כ שלי יחימוביץ' מהמחנה הציוני הביעה התנגדות לחוק ואמרה במליאת הכנסת: "זה ימין? לחזק את החמאס ולהחליש את הרש"פ, לשמן את החמאס, להעצים את כוחו ולפגוע ברש"פ שבדקות האלה בכירי הרשות וכוחות הביטחון שלנו מטקסים עצה איך למנוע פיגועים.

"כל זרועות הביטחון אומרים לא להעביר את החוקים האלה וגם היועמ"ש אומר שאלה חוקים לא חוקתיים, שהם נגד החוק הבין לאומי שיכולים להקים עלינו את בית הדין הבין לאומי בהאג. והדבר הכי אבסורדי זה שראש הממשלה בכלל לא רוצה את החוקים האלה. קואליציה שלמה מיישמת את תוצאות הלחץ של הגורמים הקיצוניים של סמוטריץ' ויוגב", הוסיפה יחימוביץ'.