צוקרברג
צוקרברגצילום: רויטרס

פייסבוק העבירה מידע על גולשים ליותר מ-150 חברות, בהן מיקרוסופט ואמזון. כך דיווח ה"ניו יורק טיימס".

העיתון האמריקני השיג מסמכים פנימיים של פייסבוק המפרטים את האופן בו הרשת החברתית חלקה את המידע של גולשיה עם החברות.

במסגרת העסקאות של פייסבוק עם החברות, פייסבוק הרוויחה עוד משתמשים, ואילו החברות הוסיפו למוצרים שלהם יכולות חדשות (פיצ'רים) תוך עקיפת חוקי הפרטיות הרגילים של פייסבוק.

אמזון קיבלה גישה לשמותיהם של משתמשי פייסבוק ופרטי המידע שלהם באמצעות חבריהם ברשת החברתית, ואילו מנוע החיפוש של מיקרוסופט – Bing – הורשה "לראות" את שמותיהם של כמעט כל משתמשי פייסבוק ללא הסכמתם.

חלק מהשותפויות הסתיימו לפני שנים. ואולם – מדובר בעוד מכה לדימויה של פייסבוק, שמואשמת ממילא בכך שלא הגנה כראוי על המידע האישי של גולשיה.