השר נפתלי בנט
השר נפתלי בנטצילום: הדס פרוש, פלאש 90

שר החינוך והתפוצות, נפתלי בנט, וראש המועצה הלאומית הכלכלה, אבי שמחון, יגישו לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב את מתווה הצוות לגיבוש התכנית הייעודית להגברת העלייה של יהודי צרפת.

זאת בהמשך לישיבת הממשלה שנערכה בשבוע שעבר ובה הנחה ראש הממשלה את השר בנט להוביל את התכנית בשיתוף המועצה הלאומית וגורמים נוספים.

במסגרת הצעת ההחלטה, תאשר הממשלה הקמת צוות משימה לאומי בין משרדי שיגבש תכנית להעלאת יהודים מצרפת ולקליטתם בישראל, אשר תוגש לממשלה בתוך 60 יום.

הצוות, בראשו יעמדו שר התפוצות וראש המועצה הלאומית לכלכלה, יכלול את נציגי משרדי ראש הממשלה, האוצר, החינוך, העבודה הרווחה והשירותים החברתיים, הבינוי והשיכון, העלייה והקליטה, הכלכלה והתפוצות. בנוסף, ישתתפו בו נציגי הסוכנות היהודית, ההסתדרות הציונית העולמית, קק"ל וארגון ׳קעליטה׳ (ארגון הגג של ציבור עולי צרפת בישראל).

נזכיר כי בישיבת הממשלה האחרונה סקר השר בנט את עשיית משרד התפוצות בראשו הוא עומד. במהלך הדיון, הציף בנט את חשיבות נושא העלייה מצרפת, לאור נתונים שהובאו בפניו לפיהם 43% מיהודי צרפת, שהם כ-200 אלף איש, מצהירים כי הם מעוניינים לעלות לישראל, אולם בפועל מדינת ישראל אינה ערוכה לקליטתם בצורה מיטבית.

"ממשלת ישראל עושה צעד ענק בכיוון הנכון אל עבר מהלך היסטורי. אחרי שנים שהחמצנו את העלייה המופלאה של יהודי צרפת, אנחנו נחבק אותם קרוב", הצהיר השר בנט.

הוא הוסיף כי "עלייה לישראל לא נגמרת ברצון ביום ההגעה, היא רק מתחילה. המדינה צריכה לסייע בקליטה בכל התחומים - למידת השפה, חינוך, דיור, תעסוקה ועוד. אנחנו נעשה את זה. ידע כל יהודי בצרפת, כמו בכל מקום אחר בעולם, שמדינת ישראל מחכה לו בזרועות פתוחות".