בוחן כשירות קרבי
בוחן כשירות קרביצילום: דובר צה"ל

חניכי המכללות הצבאיות, מוסד ההכשרה הכלל זרועי והבין שירותי לקצונה הבכירה של צה"ל, השתתפו בשבוע שעבר בבוחן כשירות קרבית שנערך בפעם הראשונה גם במכללות הצבאיות.

המכללות מכשירות נגדים, מפקדי פלוגות, גדודים וטייסות. כמו כן, לומדים בהן משתתפי המכללה לביטחון לאומי ומתקיים גם קורס לתתי-אלופים. חלק מההכשרות מתקיימות בשילוב לימודים לתואר אקדמי מטעם אוניברסיטת חיפה.

בוחן הכשירות הקרבית שהתקיים במעון וינגייט הינו בוחן חובה שכל קצין בזרוע היבשה - מדרגת הסג"ם ועד האל"ם – חייב לעבור. מטרתו היא לשמור על הכשירות והמוכנות של הקצינים במערך הלוחם.

הקורסים במכללות, המכשירים בין השאר גם את זרוע האוויר והים, חשפו לראשונה את החניכים מהזרועות הללו לבוחן הכשירות הקרבית.

הבוחן שודרג בשנה האחרונה ומותאם לאתגרים איתם מתמודדים הלוחמים בשטח: ריצה בשטח של דיונות וחול; ניווטים שיש בהם עשר נקודות ציון שנפרשות על 4 ק״מ אווירי, סחיבת משקלים מ-7 ק״ג ללוחמות ועד ל-25 ק״ג ליחידות המיוחדות; זחילה ומעבר בין מכשולים חדשים הכוללים מסלעה, בטונדאות, קורות שיווי משקל; קפיצה בשטח בנוי וירי של 10 כדורים לאחר מאמץ.

השטח שבו התקיים האימון וכן המכשולים החדשים מפעילים באופן מיטבי את פלג הגוף העליון והתחתון כדי להגביר את העצימות כך שתתאים לאתגרי הלחימה. בבוחן השתתפו חניכי המכללה לפיקוד טקטי (מלט"ק), משתתפי קורס פו"ם (פיקוד ומטה) אלון, שעתידים לפקד על גדודים וכן מפקדי טייסות ומפקדי המסגרות השונות. הבוחן נערך בראשות מפקד המכללות הצבאיות, האלוף אמיר ברעם.

חניך המכללה לפיקוד טקטי, סגן אסף דנון, שעתיד לפקד על פלוגה בסיום הכשרתו מספר: "בוחן הכשירות היה מאתגר, ומן הסתם מאוד חשוב. כשעושים את הבוחן בפורום הזה של המכללות הצבאיות, ניכרת האחידות''.

לדבריו ''יש גם עניין של יישור קו. העובדה שכולם צריכים לעבור את אותו המבחן ועושים זאת ביחד, מעידה על הערכיות ועל הדוגמה אישית בפיקוד".

לאחר בוחן הכשירות הקרבית המשיכו החניכים לאימונים שונים ביניהם אימון כוח על מחזורי, ספינינג, קרב מגע, קיקבוקסינג ופילאטיס שאליהם הצטרפו גם חניכי קורס פו"ם אפק, הקורס שמכשיר את קציני המטה בדרג הרס"ן- סא"ל.

בנוסף, הוקמו דוכני קידום בריאות וכושר שעסקו בין היתר בתזונה נכונה לשגרה ובלחימה; נפתחו עמדות פיזיוטרפיה לטיפול ואימון שיקומי ומונע וכן הוצג סימולטור חדשני, שמטרתו לנתח את תנועות הגוף ולגבש תוכנית אימונים לכל מפקד על מנת למנוע פציעות ולשפר ביצועים פיזיים.

היום הסתיים בהרצאה מרתקת של אריק זאבי, מתוך סיפורו האישי על ניצחון בקרבות היום-יום.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל