איילת שקד
איילת שקדצילום: רויטרס

ארגון שלום עכשיו פרסם הערב (רביעי) הזמנה לכנס מיוחד שיעסוק במה שמוגדר אצלם כ"שינויים משפטיים בשטחי הגדה המערבית תחת ממשלת נתניהו-שקד-מנדלבליט".

בפוסט בדף הפייסבוק של הארגון נכתבה ביקורת על התנהלות שרת המשפטים למען יהודה ושומרון.

"בשנים האחרונות, ובמיוחד מאז כניסתה של השרה איילת שקד למשרד המשפטים ומינויו של עו"ד אביחי מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, חלו שינויים דרמטיים בעמדות היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות בשורה של עניינים הקשורים בשליטת ישראל בשטחים".

לטענת ארגון השמאל הקיצוני, "שינויים אלה הם חלק מהמאמץ של הממשלה להחיל את הסטנדרטים החלים בתוך ישראל הדמוקרטית, על ההתנחלויות שנמצאות בשטח שמוחזק בידי ישראל בתפיסה לוחמתית שבו אוכלוסיה פלסטינית ללא שיוויון וללא זכויות".

"שינויים אלה מהווים למעשה שינוי כללי המשחק בכל הקשור לשליטה הישראלית בשטחים, והם עומדים בניגוד לעמדות הצמרת המשפטית ובית המשפט העליון בעבר, והם מחזקים את סימן השאלה המרחף מעל חוקיות השליטה הישראלית בשטחים מבחינת הדין הבינלאומי", אומרים בארגון.

ב'שלום עכשיו' הבטיחו כי בכנס יוצג דו"ח צוות מעקב התנחלויות של הארגון הסוקר את הצעדים המשפטיים שמובילים הפרקליטות, משרד המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה ביהודה ושומרון במהלך שלוש השנים האחרונות.

שרת המשפטים איילת שקד לא נותרה חייבת והגיבה בציניות בציוץ בטוויטר: "מודה לשלום עכשיו על הפרגון. לא מובן מאליו".

המודעה על הכנס
המודעה על הכנסצילום: שלום עכשיו