השר משה כחלון
השר משה כחלוןצילום: אנדי מקינטייר/TPS

משרד האוצר מפרסם הערב (רביעי) הודעה לפיה ביצע מספר צעדים שיביאו לבלימת גל ההתייקרויות במשק.

"בימים האחרונים התבצעה עבודה אינטנסיבית בהנחיית שר האוצר משה כחלון, של מנכ"ל משרד האוצר וחברי הנהלת האוצר, במטרה לבלום את גל ההתייקרויות הנוכחי", נאמר בהודעה.

במשרד העבירו לבחינת רשות החשמל כמה צעדים במטרה למתן את העלייה הצפויה בשיעור של 8% בתעריפים - ביניהם ביטול העלייה הצפויה בבלו.

עוד מתגאים במשרד כי "לאחר פגישה לילית, הודיעה חברת אסם על ביטול גל ההתייקרויות שתוכנן על כשליש ממוצרי החברה. בנוסף, בשעות האחרונות הודיעה חברת שטראוס על כך שלא תעלה את מחירי מוצריה".

"באשר לענף החלב, שר האוצר אינו מתכוון לחתום על העלייה במחירים המפוקחים", אמרו במשרד האוצר.

עוד ציינו כי התאחדות התעשיינים העבירה היום מכתב התחייבות לשר האוצר, לפיו כלל חברות המזון מבטלות את הכוונה לייקר את מחירי המזון,.

"פעולות אלו מתווספות לביטול העלייה במחירי הלחם אחיד כהה, לחם לבן, ולחם לבן פרוס. משרד האוצר ימשיך לפעול להמשך המגמה של הפחתת יוקר המחיה בישראל", לשון הודעת המשרד.

שר האוצר, משה כחלון, הביע שביעות רצון. "כפי שהתחייבתי בימים האחרונים, אני שמח לבשר היום כי גל ההתייקרויות הנוכחי נבלם. הפחתת יוקר המחייה הינו נושא מרכזי במדיניות שאנחנו מובילים כבר ארבע שנים. אזרחי ישראל לא צריכים לשאת עליות מחירים שאינן מוצדקות. משרד האוצר ימשיך לפעול להפחתת יוקר המחיה בכל תחום, כפי שפעלנו בארבע השנים האחרונות, לטובת אזרחי מדינת ישראל".

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, הוסיף כי "הדרג המקצועי במשרד האוצר פעל בימים האחרונים ביתר שאת לבלימת גל ההתייקרויות הנוכחי בדגש על העלייה הצפויה במחירי החשמל. היום הצגנו בפני שר האוצר את המלצות הדרג המקצועי שצפויות להפחית באופן משמעותי את העלייה המתוכננת במחירי החשמל. נמשיך לפעול להפחתת יוקר המחיה".