Trump
TrumpReuters

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס בצהריים (חמישי) להחלטתו להוציא את כוחות הצבא האמריקני מסוריה.

''היציאה מסוריה לא הייתה הפתעה. אני מנהל את הקמפיין הזה כבר שנים, ולפני חצי שנה כאשר רציתי לעשות זאת פומבית, הסכמתי להישאר עוד", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

לדבריו, ''רוסיה, איראן, סוריה ואחרות הן האויב המקומי של דאעש. עשינו את העבודה שלהן, הגיע הזמן לחזור הביתה ולהיבנות מחדש".

הנשיא האמריקני תהה, ''האם ארה"ב רוצה להיות השוטר של המזרח התיכון, לא לקבל כלום אבל לבזבז חיים יקרים וטריליוני דולרים בהגנה על אחרים אשר, כמעט תמיד, לא מעריכים את מה שאנחנו עושים? האם אנו רוצים להיות שם לנצח? הגיע הזמן שאחרים יילחמו סופסוף''.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס מוקדם יותר להחלטה האמריקנית ואמר ''נמשיך לפעול בצורה תקיפה מאוד נגד הניסיונות של איראן להתבסס בסוריה. בשתי הנסיבות הללו איננו מתכוונים להפחית את המאמצים שלנו - אלא להעצים אותם. אני יודע שאנחנו עושים זאת בתמיכה ובגיבוי מלא של ארה"ב".

גם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס היום לנסיגת ארה"ב מסוריה ואמר במסיבת עיתונאים כי הוא "איננו יודע מה עומד מאחורי הנסיגה הזו, אבל הוא מסכים עם טראמפ לגבי העובדה שכוחות דאעש הובסו".

"הרבה פעמים ארה"ב אמרה בעבר שתצא מאפגניסטן אבל לא עשתה כן", הזכיר פוטין וציין כי ''עוד לא ראינו סימנים של עזיבה אמריקנית בסוריה".