קשיש. אילוסטרציה
קשיש. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

בית המשפט המחוזי בירושלים האריך הבוקר (חמישי) את מעצרו של ערבי, תושב אזור חברון בשנות החמישים לחייו, שנעצר אתמול בחשד לגניבת כסף ורכוש מקשישים.

החקירה הסמויה בפרשה מתנהלת מזה כשנה, לאחר שבמשטרה התקבלו מספר תלונות מבני משפחותיהם של קשישים וחסרי ישע, על התפרצות וגניבת רכוש וכסף מביתם באופן מתוחכם על ידי חשוד שזהותו אינה ידועה.

עם התקדמות חקירת המשטרה, הצליחו החוקרים להתחקות אחר דפוס פעולה אחיד, באמצעותו הצליחו לקשר בין המקרים השונים שהתרחשו במקומות שונים בעיר ירושלים.

מהחקירה עלה כי החשוד נהג לאתר בתים בהם מתגוררים קשישים וחסרי ישע, מרביתם בשנות ה – 90 לחייהם, שחלקם מעסיקים עובדים זרים שאינם דוברים עברית. החשוד הציג את עצמו כטכנאי, אינסטלטור, שכן ועוד, ובאמתלות שונות נכנס לבתים. במהלך שהותו בבתי הקשישים נהג לגנוב רכוש וכסף רב המוערך באלפי שקלים.

באמצעות מגוון פעולות חקירה הצליחו חוקרי המשטרה לזהות את החשוד ולהביא למעצרו אתמול בביתו שבאזור חברון. הוא נלקח לחקירה בחשד להתפרצות בתחבולה, הסגת גבול וגניבה.

"עדויותיהם של הקשישים מהם נגנב כספם ורכושם היחיד המשמש אותם למחיה, היו לא פשוטות ובאופן טבעי נעשה הקשר הישיר וההשלכה על משפחותינו באם היו נקלעים לסיטואציה דומה. פעלנו בכל הכלים שעמדו לרשותנו ואנו שמחים שהצלחנו לאתר את החשוד ולהביאו לדין בגין מעשיו", ציינו היום במשטרה.