עידן טכנולוגי
עידן טכנולוגיצילום: יח"צ

אם כבר מדברים על קידום אתרים ממומן וקידום אורגני אז כדאי לדעת שהכלי החדש שנכנס לעולם התקשורת שינה ללא ספק את כל הכללים ופתח צוהר לאפשרויות חדשניות של אינטראקציות בין אנשים, קשרים בלתי נתפסים. רשת האינטרנט, רשת העברת מידע והפצת מסרים יצרה נוכחות חשובה באמצעות בניית אתרים רבים המהווים מעין חלון ראווה של אנשים, מוסדות, ארגונים וחברות. כמו כן כחלק מידע שצריל לדעת על שיווק וקידום אתרים אורגני - די אם נשוטט מספר דקות ברשת ונגלה עד כמה היא עשירה ומלאת תוכן. צלילה לעומק הבנת המרחב הטכנולוגי והאנושי שבונה יחד את המתווה של הכלי המרשים הזה גורמת להתפעלות ולהתפעמות ממגוון עצום של אפשרויות פרסום ומיתוג. אם בעבר אמצעי התקשורת היו מאוד מוגדרים ותפקידם היה ברור לכול, הרי שבעידן שבו הטכנולוגיה מתקדמת בקצב מסחרר, אין כמעט יום שאין בו חידושי תכנות ויכולות מודרניות דיגיטליות שרק אתמול היו בגדר פנטזיה דמיונית.

מה עוד צריך לדעת על קידום בפיסבוק או במנועי חיפוש? כאשר עוסקים בעולם העסקים המצוי ברשת האינטרנט, נכנסים לתחום מופלא ומרתק שמושתת הן על יכולתם של העסקים להתקדם במדד הפרסום והן בהתנהלות הגולשים הרבים שמחפשים את מבוקשם. חשוב להבין, שהבסיס לכל רעיון הקידום אתרים אורגני מיוסד על עובדה אחת מרכזית: רוב הגולשים המצויים ברשת אינם מתעניינים כלל בעמודים שמביאים עבורם את תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש, אלא אם מדובר בעמודים הראשונים בלבד. כלומר: על פי מחקרים, מעל 90% מהגולשים מתעניינים אך ורק במידע המצוי בעמוד הראשון, עשר התוצאות הראשונות. עוד כ- 4% מביטים בתוצאות המופיעות בעמוד השני. שאר עמודי התוצאות בעצם כלא קיימים עבורם. גם אם תשקיע חברה מסחרית תקציבי פרסום עצומים ברשת האינטרנט הידועה כאמצעי תקשורת אולטימטיבי בעידן המודרני, הרי שהתפוצה המצופה של הגדלת התנועה אל האתר תתרחש, רק אם הוא יצליח להתמקם באזור הפסגה, שם, כידוע, האוויר מאוד דליל...

לכן, על כל חברה מקוונת להפעיל מערך שיקולים של פעולות נדרשות ושל טכניקות עבודה מורכבות על מנת להתאים לדרישות מנוע החיפוש. רוב בעלי החברות שבאים מעולם העסקים, הפרסום, הביזניס- אולי מעולים ב"לעשות הרבה כסף", אבל בוודאי אינם בקיאים לעומק באמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשותם ברשת האינטרנט. לפיכך, נדרשות לצד האתרים המסחריים גם חברות בעלות התמחות בתחום קידום אתרים אורגני. באופן אבסולוטי זהו התחום שנחשב צורך בסיסי מהותי לכל חברה שמעוניינת לשמור על קהל הלקוחות שלה או/ ו להרחיב אותו.