אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: TPS

ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו ושר הביטחון לשעבר, הגיב על התפטרות שר ההגנה האמריקאי ג'יימס מאטיס בעקבות החלטת הנשיא טראמפ להסיג את הכוחות הצבאיים מאדמת סוריה.

"יש לכבד את החלטת הנשיא", אמר ליברמן לניסים משעל ברדיו 103FM, "לפי החוקה האמריקאית הנשיא הוא גם המפקד העליון והוא האחראי על המהלכים הללו. ארה"ב פועלת לפי האינטרסים שלה".

כשנשאל על היכרותו עם מאטיס אמר ליברמן שהוא נפגש איתו כמה וכמה פעמים בעבר. "שנינו התפטרנו בדיוק מאותה הסיבה", אמר שר הביטחון לשעבר, "לא תמיד צריך לשמור על הכיסא. כשראש המדינה לא תואם את השקפת עולמך - אין מה לעשות. לתפיסתי מה שקורה בארץ, במיוחד באזור יהודה ושומרון זו כניעה לטרור".

"החלטת ארה"ב לצאת מגזרת סוריה מעלה באופן משמעותי את הסיכוי לעימות כולל בצפון, גם בגזרת סוריה. הם מרגישים שהם נמצאים על הסוס, יש להם רוח גבית מהרוסים, והם מצפצים על החוקים", אמר ליברמן, "הבעיה בהחלטה האמריקאית היא שעכשיו הם ייצרו פרוזדור יבשתי שיעי שיגרום להברחות נשק מאירן לסוריה, ואנחנו נהיה חייבים לפעול. הוצאת הכוחות האמריקאים תגרום למציאות חדשה לחלוטין, ותגובת סוריה וחיזבאללה בהחלטת עלולה להיות אחרת".

בהמשך אמר ליברמן כי הוא מאמין שבקריה עשו בימים האחרונים ישיבות מצב, וטען כי לדעתו נהיה חייבים להעביר כמה מסרים תקיפים מאוד. "אנחנו לא צריכים להתכונן למתקפת מנע", הוסיף ליברמן, "רק להיות ערוכים להתגרויות מצד חיזבאללה".

"כרגע ביני לבין נתניהו יש נתק"

כשנשאל שר הביטחון לשעבר על סיום תפקידו ויחסיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר ליברמן כי "כרגע יש נתק ביני לבין נתניהו. אני מתגעגע לתפקיד, אבל חושב שפעלתי נכון בהחלטתי לפרוש".

בהמשך בחר ליברמן להעביר ביקורת על תפקודה של הממשלה, "לתפיסתי הממשלה הזו היא ממשלת הישרדות, ולא מצליחה לתפקד. אנחנו רואים לבד מה לא עובד שם. קחו לדוגמא את חוק גיוס החרדים. אם הוא לא יעבור ב־15 לינואר זאת תהיה כניעה לחרדים. כל יום שעובר הממשלה הזו מאבדת עוד ועוד נקודות".

בסיום הריאיון נשאל ליברמן האם הוא רואה את הבחירות מתקרבות, ואמר: "כאיש אופוזיציה אני מעדיף בחירות בחודש אוקטובר, אבל כאזרח מדינת ישראל אני חושב שהבחירות צריכות להתקיים כבר מחר".