עבאס
עבאסצילום: STR, פלאש 90

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נאם ברמאללה והאשים את נתניהו בהעברת כספים לחמאס שמשמשים למימון פיגועי הטרור ביהודה ושומרון.

"הוא מעביר באופן אישי כספים לחמאס לביצוע פיגועים בגדה ואנו משלמים את המחיר", אמר אבו מאזן.

לקראת פרסום תוכנית השלום של טראמפ לפתרון הסכסוך הערבי-ישראלי אמר אבו מאזן כי "לא ננהל מגעים עם הממשל האמריקני, שכן הוא אינו ניטרלי. אנו דוגלים בהסכם כלכלי, מדיני וביטחוני".

יו"ר הרשות הפלסטינית הוסיף בנאומו "ישראל וארה"ב מדברות על הפתרון הכלכלי לסכסוך, ועל העברת 12-10 מיליארד דולר לרשות. אבל איפה הפתרון המדיני? לפי ארה"ב וישראל, הוא יגיע אחר כך. אנחנו יודעים מה התוצאה של הליכה בנתיב הזה, אנחנו לא נקבל פתרון שלא יהיה בו מענה לבעיה המדינית".

"אנחנו לא נסכים שחמאס תואשם בכך שהיא תנועת טרור, היא חלק מהעם הפלסטיני. אנחנו לא מסכימים עם חמאס כמעט בכל נושא, והם מייצרים בגדה אנרכיה, אבל העניינים האלה הם בנינו כפלסטינים. אנחנו לא נקבל גינוי של חמאס''.

אבו מאזן סיפר על המאמצים לסיכול ההכרה של ברזיל בירושלים. "דיברתי עם הנשיא ארדואן לצורך פעולה מהירה מול ברזיל, בתגובה להחלטה שלה להכיר בירושלים כבירת ישראל. הסכמנו להמשך שיתוף הפעולה עם הטורקים כדי שנראה מה אפשר לעשות בנושא המסוכן הזה, בין אם הוא מגיע מברזיל, או מכל מדינה אחרת".