אושר בממשלה
אושר בממשלהצילום: חזקי ברוך

הממשלה אישרה היום (ראשון) הצעה לתקצוב מסגרות משלבות לילדים ונוער עם מוגבלויות מורכבות, בעלות כוללת של ארבעים מיליון שקלים.

ההחלטה פותרת את המשבר סביב עמותת "כנפיים של קרמבו" וכעת היא תמשיך לפעול באמצעות מבחן התמיכות החדש.

מדובר בתקציב לשנים 2019-2021, הגבוה פי שלושה מהתמיכה הנוכחית שהמדינה מעניקה לשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בחינוך הבלתי פורמלי.

בעקבות האישור אמר השר בנט, "אני שמח לבשר שלפני כמה דקות ממשלת ישראל העבירה את ההחלטה שתאפשר לכנפיים של קרמבו להמשיך להתקיים, לשגשג ולחנך אלפי ילדים לנתינה ולאהבת האחר".

"אני רוצה להודות לשר חיים כץ, לשר משה כחלון, לכל השותפים בעשייה המופלאה הזו, ולומר לילדי כנפיים של קרמבו: אנחנו אוהבים אתכם", הוסיף בנט.

שר העבודה והרווחה חיים כץ בירך על האישור, "הערך המוסף בשילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים עם בני גילם מהאוכלוסייה הכללית- עצום, הוא מגביר את תחושת השייכות של בעלי המוגבלויות ומסייע להם לחיות חיים מלאים יותר ולממש את הפוטנציאל האישי. הגדלת התקציבים, תאפשר את המשך העשייה המבורכת בכנפיים של קרמבו, ולשמחתי תסייע בביטול רשימות ההמתנה לפעילויות העמותה".

שר האוצר משה כחלון ציין, "ילדים בעלי צרכים מיוחדים הם הילדים של כולנו ומוטלת עלינו החובה לסייע להם. מהרגע הראשון הבהרנו שלא נאפשר פגיעה בגופים הללו במשמרת שלנו. הפעילות החברתית של כנפיים של קרמבו ומסגרות נוספות המקדמות שילוב של בני נוער עם מוגבלויות יזכו כעת לתמיכה באופן מוסדר ויוכלו להמשיך בעבודת הקודש החינוכית שהם עושים למען ילדנו, לעוד שנים רבות".