בן כספית בלשכת ראש הממשלה. ארכיון
בן כספית בלשכת ראש הממשלה. ארכיוןצילום: Yossi Zamir/Flash 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש תביעה בסך 200 אלף שקל נגד העיתונאי בן כספית בגין לשון הרע, בעקבות הטור האחרון שלו ב"מעריב".

נתניהו טוען כי בפרסום של כספית היו "הכפשות בוטות וחמורות...דברי בלע, שקרים והשמצות חסרות כל בסיס".

יחד עם כספית נתבעים בכתב התביעה גם המו"ל ובעל השליטה בעיתון אלי עזור, עורך העיתון דורון כהן, וחברת בית דפוס מעריב בע"מ המפרסמת את העיתון היומי "מעריב".

התביעה מתייחסת לקטע בתוך הטור של כספית בסוף השבוע האחרון, בו עסק כספית בעובדה שבין החברים בצוות המצומצם שיסייע ליועמ"ש בהכרעה בתיקי נתניהו יהיו שניים מהמשנים ליועמ"ש, רז נזרי ועמית מררי.

לקריאת כתב התביעה המלא לחצו כאן

"לנזרי עוד נחזור", כתב כספי וציין, "מררי היא המשנה ליועמ"ש לעניינים פליליים, אבל גם בת זוגו של היועמ"ש של הכנסת, עו"ד אייל ינון".

"למה זה מעניין?", תהה כספית, "אה, כי לא מזמן קיבל ינון מהכנסת הטבה בסך 6 מיליון שקל, ברגע האחרון בטרם יפרוש מתפקידו. את ההטבה הזו (הצמדת תנאי הפנסיה התקציבית לתנאי שופט) הוביל, דחף, אישר וחוקק אחד בשם מיקי זוהר, משליחיו היעילים יותר של ראש הממשלה".

"בסך הכל הגיוני. מזל שאנחנו יודעים שינון הוא איש ישר ובת זוגו גם כן, לכאורה. תארו לעצמכם מה היה קורה כאן אם זה היה הפוך. הרי החבר'ה האלה דרשו לפסול תכף ומיד את חקירות ראש הממשלה כי 'זוהמו' משום שכמה שוטרים חשדו שעקבו אחריהם".

נציין כי את נתניהו מייצגים בתביעה פרקליט הצמרת עו"ד נבות תל-צור שהצטרף לאחרונה לצוות ההגנה של נתניהו, עו"ד טל שפירא ועו"ד מירב בר-זיק.