הרב שלמה לוי: עם ישראל לומד יחדיו תורה

ראש ישיבת ההסדר בראשון לציון, הרב שלמה לוי, נרגש לקראת אירוע "יחד בקדושה" שייערך ביום ראשון הקרוב בירושלים, במהלכו יתכנסו מאות רבני ובוגרי ישיבות ההסדר לסיום הש"ס ביום אחד ובמקום אחד.

האירוע הייחודי ייערך ב-30 בצמדבר, כ"ב בטבת תשע"ט, בבנייני האומה בירושלים. הלימוד יתקיים בתוך אולם שהוסב לבית מדרש בתפאורה מלאה ומהודרת ובהשתתפות ראשי ישיבות ההסדר, בוגרי עולם ההסדר, שרים וחברי כנסת, ראשי ערים וקצינים בכירים. במהלך היום כולו ילמדו 346 חברותות שמונה דפי גמרא ויסיימו את הש"ס.

הרב לוי אמר כי "בכ"ב בטבת תשע"ט, בעזרת ה' יוצא המסע הגדול, מסע לימוד הש"ס, מעל 2700 דפי גמרא שיילמדו על ציבור רחב - רבנים, ראשי ישיבות, תלמידי חכמים, ראשי ערים, עמך בית ישראל, תורמים ומנהיגים ציבוריים. כולם יתכנסו ביום אחד בבית מדרש אחד גדול בבנייני האומה להתחיל ולסיים את הש"ס ביום אחד- כל זה לכבודה של מדינת ישראל".

הרב מסביר כי לימוד כזה הוא התגשמות חזון הנביאים: "האירוע המיוחד הזה במלאת 70 שנה למדינת ישראל, חזון אחרית הימים והנביאים, שיבת עם ישראל, בניין ארצנו הקדושה ובניין בית ישראל בתוך ארץ ישראל בשלטון יהודי, בוודאי ובוודאי שנובע ממקור הקודש מהתורה פנימה. לכן, נשב יחדיו כולנו ללמידה משותפת ועל ידי כך נחגוג את הארוע הגדול של הקמת המדינה".

"זוהי תקופה מאוד משמעותית של חזון שהולך ומתממש של הגאולה של עם ישראל לנגד עיננו. כולנו צריכים להיות שותפים, חברים ופועלים בבניין הגדול שזה בניין העם התורה והארץ בעם ישראל. החיבור בין עולם התורה לבין 70 שנה למדינה, מראה על היחס הערכי –רוחני שלנו למדינת ישראל, שהיא לא רק גורם טכני שמיישב את הארץ. אנחנו יכולים להביע את גודל המעמד של עם ישראל בארץ ישראל עם תורת ישראל – כשחיילים ותלמידים לומדים יחד בשמחה – יש בזה אמירה מכרעת עבור עם ישראל".

הרב משבח את עולם התורה הציוני דתי: "אני רואה שבציבור שלנו, גדלים תלמידי חכמים לא קטנים, ואנחנו צריכים לשים אותם יותר בחזית של ההנהגה, ויש כאלה ולא מעט. צריכים לשים לב שפרחי כהונה ורבנות צומחים בארץ, עם תורה ארצי-ישראלית ורוח ארצי-ישראלית, בוודאי שצריך לעשות כמו שהרב קוק כותב באורות התחייה, שכמו שבכל אומה צריך שיהיו הוגי דעות וסופרים שעומדים בראשה, צריך שאצלנו תלמידי החכמים בעלי החזון ובעלי רוחב ועומק ההשקפה יוכלו לתת לציבור אופק רוחני, שכולנו נוכל להתכנס ולהוסיף מימד נוסף לשיבת עם ישראל לארצו ולבניית האומה".

כאמור, מאות החברותות שנרשמו מראש באתר הייעודי, בחרו את שמונת דפי הגמרא ללימוד ויזכו להיות חלק מהמיזם הייחודי. מלבד האפשרות לרכוש מושב אישי לחברותא ניתן להתאגד מספר תורמים או בני משפחה מסביב לדמות משמעותית בקהילה ובמשפחה ולזכות אותו לקחת חלק במיזם. כמו כן, ניתן לתרום ולתת חסות ללימוד דפים, מסכתות וסדרים כל אחד לפי יכולתו.

כל ההכנסות מאירוע זה יוקדשו ליותר מ-24 מיזמים הנכללים בשלושה תחומים עיקריים: תורה, צבא והחברה ישראלית.

המיזמים המגוונים כוללים רצון להקים בית מדרש נייד שיגיע לחיילים בשטח, צוותי חירום שיסייעו לרשויות המקומיות ולקשישים בחירום, שילוב אנשים עם מוגבלויות בישיבות ההסדר, מלגות לבני מח"ל, סיוע לחיילים ובני ישבות המתמודדים עם קשיים נפשיים, מלגות שכר לימוד לתלמידים עם קשיים כלכליים, רשת בתי תמחוי לנזקקים, בתי מדרש לגיל השלישי ועוד.

את המיזמים מוביל איגוד ישיבות ההסדר בהשתתפות כלל הישיבות, לטובת פיתוח והעצמת פעילות עולם ישיבות ההסדר.

להרשמה לחצו כאן