רון קובי, ראש עיריית טבריה
רון קובי, ראש עיריית טבריהצילום: אלירן אהרון

רון קובי, ראש עיריית טבריה, בוחן את האפשרות להעביר את כשרות המלונות בעירו לפיקוח מיזם הכשרות של 'צוהר'.

על פי דיווח בעיתון 'ידיעות אחרונות' הורה קובי לעירייה לנהל מגעים עם ארגון רבני צהר, במטרה להעביר לפיקוחו את בתי המלון בטבריה ובהמשך גם עסקים פרטיים ואפילו את מערך הנישואים.

קובי מבהיר את הצעד ואומר לעיתון: "משיחות שלי עם מלונאים ובעלי עסקים בעיר יצאתי בתחושה שיש מקום לסטנדרטיזציה בנושאי הכשרות. החלטנו לאפשר גם לרבני צהר להיכנס לעיר ולדאוג שהכשרות בטבריה תהיה קודם כל תואמת לזו של מדינת ישראל. אנחנו רוצים להביא גוף שיודע לבדוק ולפקח בצורה הולמת, מבלי שיוטלו בהמשך גזירות דרקוניות על מלונאים ובעלי עסקים מעבר לדרישות הרשמיות של הרבנות".

את משימת המגעים עם אנשי צוהר הטיל קובי על חבר מועצת העירייה מסיעתו, משה קרוטהמר, איש הציונות הדתית, "המלונות בטבריה מעסיקים מאות משגיחי כשרות ששייכים לרבנות המקומית, ובנוסף בתי המלון מוציאים עוד ממון רב על השגחות פרטיות. הבעיה העיקרית נובעת מכך שהרבנות המקומית מעניקה אישורי כשרות, אולם במקביל מפרסמת עלון ובו החמרות שאינן קשורות להחלטת מועצת הרבנות הראשית. וכך, בשיטת הסלאמי בכל פעם מנסים יותר ויותר להחמיר עם בתי המלון והעסקים הפרטיים. המוטו שלנו הוא לאפשר לכל בעל עסק לנהוג לפי רצונו, ואם רצונו בהכשרת רבני צהר - זו זכותו".