השר בנט בהלווייה
השר בנט בהלווייהצילום: דוברות שר החינוך

שר החינוך, נפתלי בנט, השתתף בצהריים (שני) בהלווייתו של שמחה (קאז'יק) רותם - אחרון לוחמי מרד גטו ורשה, שנערכה בקיבוץ הראל.

השר בנט ספד לו ואמר "תם עידן. קאז'יק, מהיום אתה הופך מגיבור שחי במדינת ישראל, לגיבור שיחיה לנצח בזיכרון של העם היהודי".

"שמחה רותם, קאז'יק, אחרון החיים שמרדו בצורר הנאצי בגטו ורשה. בעוד לנו הוא היה גיבור, סמל לאומי, עבור אשתו גינה ז״ל, עבורכם, איתי ואייל, עבור הנכדים, הוא היה בן זוג, אבא וסבא. הכאב שלכם הוא אישי וצורב, אני מחבק אתכם בשעה קשה זו ומקווה שלא תדעו עוד צער".

בנט הוסיף כי "מי שיקרא מי היה שמחה רותם, יוכל ללמוד שהוא היה קָשָר בגטו ורשה, ובגבורתו הצליח להרוג גרמנים רבים אבל בעיקר להציל עשרות יהודים. יידעו כל תלמיד ותלמידה בישראל מי היה קאז׳יק. אחרי שהוא מצא את הדרך החוצה מהגטו הוא חזר לתוכו, סיכן את עצמו והציל חיי עשרות יהודים. אותם יהודים צמחו להיות משפחות, דורי דורות שחייבים לו את חייהם. זו הגבורה, זו הנתינה, שאנחנו, כמערכת החינוך, רוצים להנחיל לילדי ישראל.

"היום, הנחיתי שבכל מערכת החינוך ילמדו על קאז׳יק, לא רק כדי להכיר ולהוקיר את זכרו, אלא גם כדי להנחיל מעט מהערכים שהיו בו לדורות הבאים. לנצח נזכור את שמחה רותם, קאז׳יק, ישראלי, יהודי, גיבור, אדם. יהי זכרו ברוך", אמר בנט בהלוויה.