כשהרב ביגון אמר לרב צבי יהודה: האורות שלך צריכים לצאת החוצהאלירן אהרון

לקראת סיום 'מבצע ההכפלה' של 'מכון מאיר' אנו מקבלים מהרב דב ביגון, מייסד המכון שעומד בראשו מתחילת הדרך, הצצה לרגע שבו הוחלט להקים את הישיבה הציונית הראשונה לחוזרים בתשובה.

כפי שמספר לנו הרב ביגון, היה זה מחווה פשוטה של הרב צבי יהודה קוק זצ"ל שדחף אותו ואת חבריו להקים את המוסד הייחודי. "בתחילת דרכי זכיתי ללמוד בישיבת 'מרכז הרב'", מספר הרב ביגון, "והרב צבי יהודה זצ"ל ביקש ממני שאשתתף בשיעורים שלו. באיזשהו שלב אמרתי לרב: 'הרב, האורות הם כאן בחדר! מה עם עם ישראל? האורות של הרב צריך להנחיל אותם לכל עם ישראל!' אז הוא הסתכל עליי אומר לי 'נו, נו'".

הרב ביגון מספר שמה'נו נו' הפשוט הזה הוא הבין ש"צריך לעשות משהו" והוא יצא לדרך והקים עם חבריו את 'מכון מאיר'.

כעת, 45 שנים לאחר מכן, הרב ביגון מסתכל אחורה ושמח בפרי עמלו. בשיחה עם ערוץ 7 הוא מדבר על "אלפים רבים" של תלמידים שפגשו את יהדות מתוך גישה של 'באהבה ואמונה'. "אני לא מדבר רק על המכון שלומדים בו מאות תלמידים", מדגיש הרב ביגון, "אלא גם על האינטרנט ששם עשרות אלפים, מיליונים במשך כל השנה, צופים בשיעורי תורה".

הרב ביגון מדגיש כי גם התכנים לילדים שיש ב'ערוץ מאיר' מהווים חלק מהנדבך החינוכי-ערכי של המכון ומציין כי "ההורים נהנים שיש להם בייביסיטר כזה טוב".

"כל זה צריך חיזוק", מדגיש הרב ביגון, וקורא לכל אלה "שמעריכים ומזדהים עם הרעיון להפיץ תורה ולקרב ברוח של אהבת הבריות וארץ ישראל", לתמוך במכון.

את דבריו לערוץ 7 מסיים הרב ביגון בברכה. "אני כהן, אז בברכת כהן - תבורכו מן השמיים", הוא מברך, "כל מי שתורם ל'מכון מאיר' - יבורך מן השמיים וה' ימלא את כל משאלות ליבו לטובה".

היו שותפים בהכפלת מכון מאיר להרחבת עולם התשובה הציוני דתי