כיתה
כיתהצילום:אייסטוק

סקר החדש שיזמה הקריה האקדמית אונו מעלה כי עמדותיו של הציבור החרדי בסוגיית שילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה חיוביות מאוד.

93% מאמינים שחשוב להקצות משאבים לטובת שילוב ילדים עם מוגבלות במערכת החינוך, נתון מעודד במיוחד, בהשוואה לפרסומים בתקופה האחרונה על התנגדות נחרצת של הורים רבים באוכלוסיה הכללית לשילוב של ילדים עם מוגבלות במסגרות החינוכיות של ילדיהם.

רק בקיץ האחרון נחשף מאבקם של תושבי בני ברק למען שמירה על בתי ספר לילדים עם צרכים מיוחדים והתנגדות נחרצת לפגיעה באוכלוסיה זו, שמתגלה כעת כקרובה ללבם במיוחד.

עוד עלה בתוצאות הסקר כי 85% מהנשאלים חושבים כי העסקת אנשים עם מוגבלות בעסקים בשוק החופשי לא פוגעת בהצלחת עסק, 77% מהנשאלים בסקר הסכימו כי מסגרות דיור לאנשים עם מוגבלות, צריכות להיות ממוקמות בלב השכונה והקהילה.

זאת בניגוד למחקרים רבים שנערכו בנושא באוכלוסיה הכללית ומצאו כי ישראלים מתקשים לקבל אנשים עם מוגבלויות כשכנים.‏

הרוב המוחלט של הנשאלים העידו כי הם מכירים אישית אנשים עם מוגבלות וכן מחזיקים בדעות חיוביות כלפי שילובם במערכות החינוך והתעסוקה. ברמה המעשית, רובם פתוחים לכך שילדם ילמד בכיתה עם מורה עם מוגבלות פיזית או חושית.

נתון מעניין נוסף שהתגלה בסקר הוא שלמרות הפתיחות הגבוהה למוגבלויות, להורים החרדים כן מפריע אם למורה של ילדיהם יש מוגבלות. המגבלה שמפריעה באופן הכי משמעותי היא מגבלה נפשית עם כ-80% ולאחריה מגבלה חושית עם שיעור של כ-20% ול-6% מפריעה מגבלה פיזית.