רחבת הכותל הדרומית
רחבת הכותל הדרומיתצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע הדיון החריג בוועדת התכנון והבניה המחוזית בירושלים בנושא הבניה ברחבה הדרומית בכותל המערבי פנו בארגון ליב"ה במכתב חריף לראשי הסיעות הדתיות בכנסת.

המכתב נשלח לקראת המשך הדיונים בוועדה ובו דורשים בארגון מראשי הסיעות לפעול בכדי לעצור את עבודות השיפוץ ברחבה הדרומית.

במכתב שנשלח לשר אריאל, לשר דרעי, לח"כ גפני ולשר ליצמן, שסיעותיהן מתנגדות לבנייה ברחבת הכותל הדרומית, מפנה הארגון אצבע מאשימה כלפי גורמים מלמעלה שמפעילים לחץ על הוועדה תוך התעלמות נחרצת מהחוק.

"בימים אלו, מקדמים גורמים שונים באגרסיביות רבה ובניגוד לחוק את יישומו של מתווה הכותל, הפוגע בצורה נוראה בליבו של העם- שריד בית מקדשנו הכותל המערבי, ושמטרתו האמתית- קידום האינטרסים וההכרה הרשמית ברפורמים בארץ", לשון המכתב.

עוד ציינו בליב"ה כי מדובר בפעולות בניגוד לעמדת הרבנות הראשית. "פעולות אלו נעשות בניגוד לעמדת הרבנות הראשית לישראל אשר לה הסמכות הבלעדית במקום, וכן בניגוד לרצון של רוב מוחלט בציבור היהודי בארץ, על ידי הפעלות של לחצים פוליטיים וכלכליים מצד התנועות הרפורמיות על נבחרי ציבור באופן לא ענייני ולא דמוקרטי".

בשולי המכתב הוסיף הארגון שגם מעמדת עורכי הדין שהופיעו בפני הוועדה המחוזית עולה שגם הבניה של הרחבה הרפורמית עד כה, ובוודאי המשך השיפוץ המתוכנן, מנוגדים לחוק היתרי הבניה הקיימים במקום, ואינם עומדים בכללים בסיסיים של התנהלות ציבורית בריאה.

בארגון ליב"ה מצפים כעת לראות כיצד יפעלו ראשי הסיעות לקראת הדיון הנוסף בוועדה אשר קבוע לתחילת השבוע הבא, והאם הם באמת יעשו כל שביכולתם על מנת לעצור את עבודות השיפוץ במקום.