צמח הקנביס
צמח הקנביספלאש 90

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את פקודת סמים מסוכנים אשר במסגרתו ניתנו סמכויות פיקוח ואכיפה לעניין עיסוק בקנביס לטובת צרכים רפואיים ומחקר.

החקיקה הפרטית של חה"כ יואב קיש אושרה ומעתה שוק הקנביס הרפואי ייפתח לייצוא תוך בקרה ופיקוח של משטרת ישראל.

החוק מסדיר את הכלים והסמכויות שיאפשרו למשטרה למנוע זליגת סמים לשטח המדינה ולמנוע פגיעה בביטחון הציבור.

לדברי ח"כ קיש, "תהליך ארוך, ממושך וייסודי מאוד שהובלתי באדיקות הבשיל היום לחוק שמבחינתי הוא בשורה גדולה לחקלאיים ולמגדלים. אני שמח על כך שהצלחנו להעביר את החקיקה הכל כך חשובה הזו על אף פיזור הכנסת".

"קיים פוטנציאל עצום בענף ייצוא קאנביס רפואי מישראל ואני גאה שהוצאתי את העגלה מהבוץ שתאפשר את פיתוח השוק לטובת החקלאים, החולים וכלכלת ישראל", הסביר קיש.

ח"כ קיש הוסיף, "החוק יבנה את תשתית הפיקוח הנדרשת על מנת להגדיל את יכולת הייצור בישראל. המטרה היא להסדיר את ייצוא הקנאביס הרפואי - מהלך שיעניק לקופת המדינה לפי הערכות כמיליארד שקל בקירוב בכל שנה, תוך מתן כלים למשטרת ישראל לפקח כפי שנדרש".

שר החקלאות אורי אריאל ברך על האישור. "ישראל היא מעצמת קנאביס רפואי", ציין אריאל, "המחקר הישראלי התנאים לגידול בתחום מקדימים את כל מדינות העולם ב-5-7 שנים. בשל הרגולציה בישראל, המוצרים בישראל מיוצרים על פי תקנים מחמירים בייצור. דבר זה, יאפשר ייצוא מוצרים בתקני איכות ברמה הרפואית, בדומה לתעשיית התרופות, לרבות כללי הפצה והפצה על פי כללי ביטחון קפדניים לכל שרשרת הערך שפותחה בעבודה בין משרדית".

"הפיכת ישראל ליצואנית קנאביס בראש ובראשונה תקל על החולים, תספק פרנסה לחקלאים המצוינים שלנו ותכניס למדינת ישראל מיליארדים", הוסיף השר.